Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

FCP uppdateringsproblem

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Karlskrona
  • 2009-01-05 10:29

Hej
Jag lyckas inte uppdatera mitt FCP från ver. 6.0.2 till 6.0.5. När jag kör Programuppdatering så säger den att det inte finns några aktuella uppdateringar att göra. Har även laddat hem och manuellt installerat Pro Application Support Update 2008-05. Installationsprogrammet säger att allt gått OK men när jag kollar är inte FCP uppdaterat..? Borde inte allt detta ha skött sig själv via Programuppdatering? Nån som har nåt tips på hur man går vidare..?
/ola

G gå till http://www.apple.com/finalcutstudio/download/
och ladda hem den kompletta uppdateringen så kommer det att lösa sig.
Lycka till!

  • Medlem
  • Karlskrona
  • 2009-01-05 23:17

Hmmm, nu känner jag mig korkad... vilken av de olika "Downloads" på den sidan är den kompletta? Har alltså testat den som heter "Pro Application Support Update 2008-05" och det funkade inte.

När man läser "Release notes" (se nedan) så verkar det som om FCP 6.0.5 ingår i "Pro Application Support Update 2008-04"... ingår den då automatiskt i nästa version (2008-05)? Om inte, hur hittar man 2008-04?
/ola

Pro Applications Update 2008‑04 Release Notes

Applications included in the update:

Final Cut Pro 6.0.5
Compressor 3.0.5
Color 1.0.3
Shake 4.1.1

Tag bort kvittona från del felande installationen och testa att installera igen.

  • Medlem
  • Karlskrona
  • 2009-01-06 00:17

Tack för svar, men nu får du nog guida mig... f.låt en dum en men vad är de felande kvittona och hur tar man bort dom?

Kolla i /Library/Receipts (Vet ej vad katalogerna heter på svenska) och ~/Library/Receipts efter kvitton som har med FCP att göra, dvs med namn som du kan tolka som FCP-prylar.
Du kan även använda Pacifist (googla för att finna) som tillåter att du installerar specifika uppdateringar.
Hoppas det klarnar lite.

  • Medlem
  • Karlskrona
  • 2009-01-06 15:30

Åh, vad det är skönt med folk som kan och som vill hjälpa! Pacifist gjorde jobbet och nu funkar FCP i senaste version! Fast jag tycker fortfarande det är skumt att det inte uppdatering funkade som det brukar, dvs av sig själv.
Stort tack!
/ola

Det är väl därför vi hänger på forum för att få hjälp och hjälpa!
Gissningen min är att något gick fel och finns det ett kvitto som strulade.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-01-25 15:55

Nu vet jag inte hur du använde Pacifist men det kan vara en riktigt dålig idé att bara uppdatera delar av en uppdatering. Kan ge en del jobbiga fel i framtiden även om man nu idag jag skohorna in delar uppdateringen.

1
Bevaka tråden