Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iLife 09 kommer?

Tråden skapades och har fått 35 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Oregistrerad
  • 2009-01-24 21:19

Nån som vet när det kommer exakt? Januari står det, men den är ju snart slut

4 februari har jag hört att vissa fått på sina orderbekräftelser.

Beräknad avsändning: 30 Jan, 2009
Beräknad leverans: 04 Feb, 2009

(står det i min beställning)

Ursprungligen av akerstrom:

Beräknad avsändning: 30 Jan, 2009
Beräknad leverans: 04 Feb, 2009

(står det i min beställning)

Det står lika i min beställning.

Same same.

  • Oregistrerad
  • 2009-01-25 19:33

Gott, tack för det

Nytt levdatum för mig, 29/1

Apple har släppt ett pressmeddelande om det nu också, officiell lansering 27 januari:

http://www.apple.com/pr/library/2009/01/26ilife.html

Mitt paket skickades idag, beräknad leverans den 27:e.

/M

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2009-01-26 21:10

Hej alla!
Precis köpt min macbook idag på pccity.
Nu är det så att det inte är iLife 09 utan 08 som är installerat.
Tror ni att apple kan ordna så att man får 09?
Eller är det återförsäljaren man ska vända sig till?

hmmm Var ju inte så kul att packa upp å upptäcka att det var den gamla revisionen av ilife. För visst skeppas alla nya MB med 09 installerat?

Ursprungligen av djdisc:

Hej alla!
Precis köpt min macbook idag på pccity.

Kolla här: http://www.apple.com/se/ilife/uptodate/

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2009-01-27 09:44
Ursprungligen av Leif Karlsson:

Tack!
nu har jag beställt, 99 kr är ett Helt okej pris!

  • Medlem
  • International user
  • 2009-01-26 23:49

Den som laddar ner den illegalt kommer att få ett virus.

//Rob

Ursprungligen av Robo-X:

Den som laddar ner den illegalt kommer att få ett virus.

//Rob

Nej, men en TROJAN.....

Angående face-igenkänningen :

http://goflorp.blogspot.com/2009/01/face-recognition.html

  • Medlem
  • International user
  • 2009-02-03 23:56
Ursprungligen av Goflorp:

Nej, men en TROJAN.....

Angående face-igenkänningen :

http://goflorp.blogspot.com/2009/01/face-recognition.html

Du ser väl att det är en jesus köttbulle!!!

//Rob

Ursprungligen av Robo-X:

Du ser väl att det är en jesus köttbulle!!!

//Rob

Kan jag sälja den på Ebay då?
Nä, vänta nu, jag åt ju opp den..... Doh!

iLife 99:- , sista veckan

"Om du har köpt en kvalificerande dator utan iLife ’09 den 6 januari 2009 eller senare, kan du uppgradera till iLife ’09 för 99 kronor*."

Apple - iLife - Uppdatera din nya Mac med iLife ?09.

För er som nyligen köpt hårdvara utan iLife 09 sedan lansering gäller uppdateringen endast veckan ut, glöm ej att anmäla er!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-01-26 23:52

Jag är så peppad att jag knappt kan sitta still. Tyvärr är min ekonomi så illa därhän att jag får vänta (det hade varit toppen för mig om man bara kunde köpa iPhoto, är inte intresserad av resten).

Alla ni som ska få iLife 09 snart, dela med er av era intryck!

Jag undrar varför Apple inte säljer det som nedladdning? Det vore ju smidigare för många och ligga i linje med Apples senaste arbete för miljöfrågor.

Det kan ju inte vara risken för piratkopior eftersom Apple inte ens använder serienummer eller kopieringsskydd i iLife, så det finns ju ute på nätet direkt ändå. Det enda jag kan tänka mig är att det skulle bli för stora filer, jag kan tänka mig att med alla GarageBand-loopar och iDVD-teman kanske det rent av fyller en DL-DVD?

  • Oregistrerad
  • 2009-01-27 01:02
Ursprungligen av Adrian B:

Jag undrar varför Apple inte säljer det som nedladdning? Det vore ju smidigare för många och ligga i linje med Apples senaste arbete för miljöfrågor.

Det kan ju inte vara risken för piratkopior eftersom Apple inte ens använder serienummer eller kopieringsskydd i iLife, så det finns ju ute på nätet direkt ändå. Det enda jag kan tänka mig är att det skulle bli för stora filer, jag kan tänka mig att med alla GarageBand-loopar och iDVD-teman kanske det rent av fyller en DL-DVD?

Ja det vore ju på tiden att dom anpassar sig. Att sälja program via itunes vore ju som en logisk förlängning på deras redan omfattande onlineverksamhet.

Får se hur länge det dröjer innan det kommer på TBP.

iLife eller iWork på TPB tycker jag säger det mesta om dem som hämtar därifrån. Så kompetenta program till så låga priser är en riktigt bra deal. Att snika dem år lågt, lägre än Glocalnet till och med.
Men, det var helt OT, min leverans är uppdaterad igen, leverans idag 27/1 istället för 29.

  • Oregistrerad
  • 2009-01-27 10:47
Ursprungligen av akerstrom:

iLife eller iWork på TPB tycker jag säger det mesta om dem som hämtar därifrån. Så kompetenta program till så låga priser är en riktigt bra deal. Att snika dem år lågt, lägre än Glocalnet till och med.
Men, det var helt OT, min leverans är uppdaterad igen, leverans idag 27/1 istället för 29.

Tror inte att någon försökte säga att 895 pix är mycket pengar, det är en piss i havet. Däremot tror jag att det finns en fördel att göra program tillgängliga när kunderna vill ha dom. Jag laddar hellre ner en film på TPB än väntar 3 månader innan den kommer på dvd. Och då har jag ändå köpt runt 600 dvd filmer, har köpt alla online baserade pc spel som finns (typ) och har handlat låtar på itunes för nästan 15.000.

Ibland handlar det inte om pengar..

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-01-27 11:06

jag finner det verkligen problematiskt att jag jättegärna vill ha iPhoto men att jag då måste köpa ett musikprogram, webbdesignprogram samt ett filmredigeringsprogram trots att jag inte vill ha dessa.

  • Oregistrerad
  • 2009-01-27 11:52
Ursprungligen av vajone:

jag finner det verkligen problematiskt att jag jättegärna vill ha iPhoto men att jag då måste köpa ett musikprogram, webbdesignprogram samt ett filmredigeringsprogram trots att jag inte vill ha dessa.

Det är väl samma sak som när du köper OSX - Du kanske inte vill ha anteckningar, DVD-spelaren och adressboken, men du får dom ändå

Apple skulle ju kunna köra övriga pc världens strategi annars, o sälja dom separat, men du hade du garanterat fått betala 895 Kr för iPhoto separat.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-01-27 12:24

Jag förstår konceptet och håller med fullständigt. Det är bara min fattigdom som talar.

Köper paketet nästa löning!

Och nu är det levererat!

  • Medlem
  • Nacka
  • 2009-01-27 18:23

Snälla, berätta hur face recognition funkar i praktiken - har hundratalsbilder på en ung man (4 år) vars face har genomgått många skepnader dessa år... vilken spread kan iPhoto leva med? Från skallig klotrund solstråle till manlig (nåja) hårig tuffing - funkar det tror du...

Beställde nyss ett family pack...

Ursprungligen av Wiberg:

Snälla, berätta hur face recognition funkar i praktiken - har hundratalsbilder på en ung man (4 år) vars face har genomgått många skepnader dessa år... vilken spread kan iPhoto leva med? Från skallig klotrund solstråle till manlig (nåja) hårig tuffing - funkar det tror du...

Beställde nyss ett family pack...

Jag har också fått mitt exemplar nu och jag är förälskad! Ansikten och Platser fungerar klockrent! Helt jäkla otroligt att den känner igen alla ansikten... så grymt cool! Visst, den klarar inte _allt_, suddiga bilder och konstiga vinklar (där till och med jag har svårt att se vem bilden föreställer) kan man få ställa in manuellt. Men ändå heeeelt klart över förväntan.

Ett litet tillägg: Hundar och katter verkar inte fungera.

/M

Ursprungligen av Martin Belak:

Ett litet tillägg: Hundar och katter verkar inte fungera.
/M

Varför är det positivt?

Skulle jättegärna kunnat tagga min katt via faces, har trots allt nästan 500 bilder på honom (som jag har nyckelord på, men vill ha i faces-menyn också)

Nu har jag inte iLife'09 än, så jag vet inte om det funkar eller ej. Tvivlar dock på det, tyvärr

Bevaka tråden