Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

MBP startar inte, helt svart

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-01-23 14:44

Jag vet att jag ska söka innan - men undrar om någon ändå kan svara på en fråga:

Datorn startar inte (MBP, 2,66) Leopard 10.5.6? - typ

Den är helt svart, det enda som sker vid tryck på strömknappen är att man hör den leta efter en CD, efter det så tänds lampan vid knappen för skärmen. efter det nada?

Om man lägger händerna på gallren vid sidan av tangentborden, så anpassar den ljuset på knappen som den gör när den är igång.

Jag förstår att det är HD som ha pajjat, och allt är uppbackat (nästan) så jag är inte orolig, mer nyfiken på att det är nåt som går igång?

Men vad?

/Tangen

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-01-23 18:47

Du ska inte vara så säker på att det är HD:n. Kan vara grafikkorts-döden som det finns flera trådar om.

http://support.apple.com/kb/TS2377

Om det bara vore hårddisken som lagt av så skulle den väl boota upp så långt som det blinkande frågetecknet (ingen startskiva funnen)?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-01-24 01:12

Hårddisken låter inte det minsta bara slammret från CD sloten som ojjar sig lite sen är det helt tyst, dvs disken reagerar inte ens.

Jag håller med er bägge, den är inlämnad för att kolla om det är HD om det inte är det åker den till LAN master på måndag - jag återkommer med mer fakta när jag har dom.

/Tangen

Tror att jag har det problem som acke länkade till. Jag vill dock påpeka att jag kan styra datorn från min iMac via Remote Desktop. Flera knappar i "Bildskärmsinställningar är borta, och det finns inte lika många val av bildskärmsupplösning längre.
Provade att gå in i "Om den här datorn" för att kolla vilket grafikkort jag hade. När jag klickade "Grafik/Bildskärmar" så hängde sig Systeminformation.

Hjääälp.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-01-24 17:14
Ursprungligen av Nilbeck:

Tror att jag har det problem som acke länkade till. Jag vill dock påpeka att jag kan styra datorn från min iMac via Remote Desktop. Flera knappar i "Bildskärmsinställningar är borta, och det finns inte lika många val av bildskärmsupplösning längre.
Provade att gå in i "Om den här datorn" för att kolla vilket grafikkort jag hade. När jag klickade "Grafik/Bildskärmar" så hängde sig Systeminformation.

Hjääälp.

Min länk gäller bara MacBook Pro. Hur gammal är din iMac?

  • Medlem
  • Hillared
  • 2009-01-26 11:11

Jag hade problem med min MacBook Pro (köpt för lite över ett år sedan när detta skedde) där skärmarna (kör med extern skärm också) blev helt svarta, men man kunde starta maskinen osv utan problem, man hörde startljud mm.

Kontentan var att jag drabbats av de som fått maskiner med kretsar från Nvidia som var dåliga, jag lämnade in datorn och fick allt bytt utan kostnat (Apple har sagt att det är ett känt fel och att det bytes inom 2 år från inköpet).

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2009-01-26 14:28

Tänk om Apple kunde lägga lika mycket resurser på komponenters kvalitet som på design.

Vad spelar det för roll att man har världens vackraste, solidaste chassi när komponenterna på insidan är skräp?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-01-26 15:13

Dom använder väl samma komponenter som alla andra? Intel, nvidia osv ... ?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-01-26 17:28

Vaddå skräp det är en grym dator jag är inte snäll mot den

Hade samma problem för ett par månader sedan. Lämnade in den till Apple och de fixade den på den utökade garantin som de har för just detta ärende. Fungerar galant nu mer.

Jag kunde också remote-desktopa in på datorn och jag kunde faktiskt se vad det var för grafikkort, den hade då återgått till det inbyggda (x3100, om jag inte missminner mig).

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-01-26 20:05

Min burk är kaputt, det var inte HD det är nåt annat - den är inlämnad på LAN Master med Apple Care, så det ska lösa sig.

HD har jag plockat ut och slängt in i en Macbook

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2009-01-26 21:22

Exakt vilken modell har du?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-01-26 22:02

Om jag det visste, den är inlämnad nu
Jag skriver aldrig ner exakt vad det är föreninga

1
Bevaka tråden