Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPhone klarar kylan

Tråden skapades och har fått 19 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

På den svenska bloggen AppleMac.se går det nu att läsa att F-secure i Finland testat iPhones beständighet mot kyla genom att lägga den i frysen. Video finnes

AppleMac.se

-- Ett tips från http://www.99.se/tipsa/ --

Senast redigerat 2007-08-11 12:33
  • Medlem
  • Vellinge
  • 2007-08-18 01:08

Jag vet inte många mobiltelefoner man skulle kunna använda med dom vantarna

och det var därför röststyrningen uppfanns.....

/martinator

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-01-24 12:22

Jag läste i DN att många nyare mobiler inte klarar av lägre temperaturer än några plusgrader. Här i norra delen av Europa kan du ju bli betydligt kallare än så, vilket gör att ens telefon kanske inte fungerar alls i värsta fall.

Enligt testet i första inläget ska ju iPhone klara kyla rätt bra, stämmer det med era iPhones, ni som har en (eller flera)?

DN: http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=3130&a=876878

Jag har varit ute i -6 grader och använt min iPhone i 30-60 minuter som mest (konstant användning, spelade monopol). Det har inte uppstått några konstigheter då i alla fall.

Rätt kul det här faktiskt pga dn artiklen.
Antar att iPhone är kvalité som apple's flesta produkter, synd att jag inte har en.

  • Medlem
  • Umeå
  • 2009-01-24 14:31

Jag har varit ute här i Umeå i -24 och pratat. Gick bra!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-01-24 15:07

Hehe, min SE W880 brukar få seg display om det är runt noll och kallare. Om det händer på en iPhone så kan det kanske kännas lite segt att se spökbilder av den föregående menyn i ett par sekunder..

Enligt brorsan tappar hans Iphone batteri betydligt snabbare när det är kallt ute... Men så är det väl med alla batterier i kyla om jag inte minns fel?

Och jag har varit ute i -28 i dalarna... Däremot utan vantarna, så fingrarna var inte lika effektiva

  • Medlem
  • 2009-01-25 01:05

Det går bra att använda näsan istället.

Ja, men jag har ingen aning om var jag trycker då...
Att köpa Apple-vantar till sin telefon tycker jag bara känns för mycket, men det är ju på väg också...

Ursprungligen av RockyMontana:

Ja, men jag har ingen aning om var jag trycker då...
Att köpa Apple-vantar till sin telefon tycker jag bara känns för mycket, men det är ju på väg också...

Nja, det var väl bara ett patent om jag inte missminner mig?

  • Medlem
  • 2009-01-25 22:58
Ursprungligen av RockyMontana:

Ja, men jag har ingen aning om var jag trycker då...
Att köpa Apple-vantar till sin telefon tycker jag bara känns för mycket, men det är ju på väg också...

Jag har faktiskt lyckats ringa ett samtal "med näsan", alltså låsa upp telefonen, öppna kontakter, hitta rätt kontakt och trycka på rätt telefonnummer.
Våga testa, man klarar av mer än man tror ... och man behöver inte vara Cyrano.

  • Medlem
  • Umeå
  • 2009-01-26 07:11
Ursprungligen av 3OPAH:

Jag har faktiskt lyckats ringa ett samtal "med näsan", alltså låsa upp telefonen, öppna kontakter, hitta rätt kontakt och trycka på rätt telefonnummer.
Våga testa, man klarar av mer än man tror ... och man behöver inte vara Cyrano.

HAHAH! Vad skoj, då var begreppet "nosedialing" myntat. Någon som orkar göra en youtubevideo?

Jodå, telefonen fungerar utmärkt i -26 grader..

[edit]Jobbar i en gigantisk frys..[/edit]

Det är väl förvisso inte bättre det =P

Mina gamla mobiler, Samsung, SE etc pallade inte med skånsk vinter. De slocknade, hängde sig och så vidare. iPhone funkar fint. Men man måste ta av vanten

  • Medlem
  • 2009-01-27 10:22

Som jag sa förut, det går bra att behålla vanten och använda näsan istället.

P.S. Har även testat multitouch med munnen, funkar bra.

Senast redigerat 2009-01-27 12:41
  • Medlem
  • International user
  • 2009-01-27 10:36

Gizmo säljer en stylus/pekstift som funkar hyggligt på iPhone. Borde funka även i kyla.

Pogo stylus - skrivstift med hållare för iphone:

http://www.appleiphonereview.com/reviews/pogo-stylus-for-iphone-video-review/

http://www.tenonedesign.com/

Senast redigerat 2009-02-01 10:32
1
Bevaka tråden