Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

99mac.app fungerar igen

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

99mac.app är ett verktyg som placerar dom senaste nyheterna och diskussionerna direkt på ditt skrivbord genom XML-teknik. Programmet är utvecklat av Fredrik Sigbjörn speciellt för medlemmarna på 99mac.com. I samband med uppgraderingen av forumet i måndags slutade 99mac.app tillfälligt att fungera men idag är den uppe och kör.

Just nu är den något förkortad men det kommer vi ordna så fort vi har räknat ut exakt vilka PHP-kommandon vi ska ange till den nya nyhetsdatabasen.

Ladda ner 99mac.app här:
99mac.app både för MacOS X och PC

Jag har fått höra att det kan vara problem med 99mac.app för vissa användare - vi undersöker vad det beror på.

99Mac.app går inte att installera på min Windoze-burk (Win XP SP1, Svensk). När jag dubbelklickar på exe-filen dyker en ruta upp med texten:

"Det gick inte att initiera programmet korrekt (0xc0000135). Klicka på OK för att avsluta..."

??

Jernberg

Citat:

Skrevs ursprungligen av Jernberg
99Mac.app går inte att installera på min Windoze-burk (Win XP SP1, Svensk). När jag dubbelklickar på exe-filen dyker en ruta upp med texten:

"Det gick inte att initiera programmet korrekt (0xc0000135). Klicka på OK för att avsluta..."

Du har säkert inte .NET Framework installerat. Programmet är skrivet i det. Ladda ner det här.

Citat:

Skrevs ursprungligen av Martin Björnström
Ladda ner 99mac.app här:
99mac.app både för MacOS X och PC

Länken leder till vers 1.0.1, men jag har 1.0.2 hemma!? Förutom det funkar ingen av versionerna för mig.

Martin är inte så snabb att uppdatera.
Senaste version hämtas fördelaktigt av utvecklaren, dvs mig

http://www.sigsoft.se/99mac/99mac.sit
http://www.sigsoft.se/99mac/99mac.zip

Citat:

Skrevs ursprungligen av HankPank
Länken leder till vers 1.0.1, men jag har 1.0.2 hemma!? Förutom det funkar ingen av versionerna för mig.

Får du felmeddelande? Den kräver Jaguar (10.2).

Nä, inga felmeddelanden. Den visar bara inga pilar för att visa att det finns inlägg på 99mac. 99Reklam o 99Musik har däremot pilar och senaste inlägg kommer upp.

Citat:

Skrevs ursprungligen av HankPank
Nä, inga felmeddelanden. Den visar bara inga pilar för att visa att det finns inlägg på 99mac. 99Reklam o 99Musik har däremot pilar och senaste inlägg kommer upp.

Det är för att mer information finns inte just nu, som du ser i Martins första inlägg i denna tråd så håller vi på att fixa till så vi kan få ut samma information i nya forumet som i gamla. Det kommer alltså mer information med tiden, håll ut!

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2003-04-07 15:51
Citat:

Skrevs ursprungligen av Fredrik Sigbjörn
Det är för att mer information finns inte just nu, som du ser i Martins första inlägg i denna tråd så håller vi på att fixa till så vi kan få ut samma information i nya forumet som i gamla. Det kommer alltså mer information med tiden, håll ut!

Jag håller ut men undrar hur det går? Gillar 99mac i dess .app-form bäst!

Är det meningen att jag bara ska se 99musik och 99reklam?
Inte 99mac?

Nåt om macnn hörde jag talas om om också.

Men inget vad jag ser.

På pc-versionen ser man faktiskt 99macnyheter samt MacNN(vad nu det gör där).

Problem med XML parsern i macversionen alltså. Det kan vi tacka Apple för, de har inga bra xml-klasser tyvärr. Faktum är att de inte har nån klass alls. Enbart Core Foundation structar och funktioner. Så jag har hackat ihop någe snabbt. Ska kolla upp vad det är för fel nu dock.

Återkommer...

1
Bevaka tråden