Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Segt internet/nedladdning på MBP 17"

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har en MBP 17" 2,5 Ghz med 4GB RAM, 10.5.6 inköpt i höstas som tar sån tid på sig hela tiden att ladda webbsidor men även nu att ladda ner med. Till saken hör att jag har en 15-tummare som är ett par år äldre som är väldigt mkt snabbare på samma saker. Samma sak på olika nätverk, hemma och på jobbet. Kör programuppdatering på båda så de är lika up-to-date. Den nyare "bättre" maskinen har hela tiden varit markant sämre!

Nån som varit med om detta eller har en clue?

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2009-01-24 09:34

Har du jämfört inställningar för nätverket på 15" och 17"?

Hmm, de verkar vara samma sånär som på IP-numret vilket väl borde vara rätt..?

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2009-01-24 20:32

Verkar eller är?

Är

Men som nyss till exempel - jag skulle in på en sida för att kolla statusen på min inlämnade trasiga telefon, och den bara står och tuggar utan att sidan kommer upp. Under tiden hinner jag in på 99.se (vilket tog tid men gick i alla fall). Så slog jag upp "statussidan" på 15":aren istället och den kom upp på en sekund. Tre minuter senare står den fortfarande och tuggar på 17":aren men så provar jag "uppdatera den här sidan-knappen" och då funkade det... Nånting säger mig att alla hästar så att säga inte är i stallet...

Kolla vilket meddelande jag hittade under "systemmeddelanden":
" 2009-01-22 08.39.44 [0x0-0x87b87b].com.microsoft.Word[56209] Thu Jan 22 08:39:44 Macintosh-4.local Microsoft Word[56209] <Error>: The function `CGPDFDocumentGetMediaBox' is obsolete and will be removed in an upcoming update. Unfortunately, this application, or a library it uses, is using this obsolete function, and is thereby contributing to an overall degradation of system performance. Please use `CGPDFPageGetBoxRect' instead. "

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2009-01-25 11:17

När du gör dina tester med 15" och 17" - har du avslutat alla andra program så att förutsättningarna är så lika som möjligt?

Japp! Körde MacScan också nu och hittade inga ondsinta trojaner heller.

1
Bevaka tråden