Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Stödjer Airport Express Time Machine?

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Karlskrona
  • 2009-01-21 13:13

Tjena,

Såg precis att Airport Express har en USB -ingång i sig, vet inte hur jag har missat det innan eller om de har smyguppdaterat den? I alla fall, min fråga är om Airport Express stödjer Time Machine, eller måste man köpa en Airport Extreme för det?

/a

Airport express har hela tiden haft en usb-ingång. Usb-ingången går endast att använda till skrivardelning.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-01-22 17:33

Nej, den går att använda för att dela en hårddisk med. Dock stöds inte Time Machine på den hårddisken.

Ursprungligen av albinn:

Nej, den går att använda för att dela en hårddisk med. Dock stöds inte Time Machine på den hårddisken.

Det går inte att dela ut en hårddisk via airport express.

  • Medlem
  • Karlskrona
  • 2009-01-22 18:51
Ursprungligen av Mikael E:

Det går inte att dela ut en hårddisk via airport express.

Aja, skit samma, det var Time Machine jag ville ha igång
Få bli en extreme men 1700 pix för en router sviiider!

/a

Ursprungligen av albinn:

Nej, den går att använda för att dela en hårddisk med. Dock stöds inte Time Machine på den hårddisken.

Det uttalandet skulle jag vilja se belägg för.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-01-22 21:48
Ursprungligen av henkebarn:

Det uttalandet skulle jag vilja se belägg för.

Tror han tog fel på Extreme och Express.

Det står fortfarande på Apples hemsida att extreme inte stödjer TM men har läst på många ställen att folk fått igång det ändå. Och tydligen har de flesta fått igång det med en uppdaterad firmware. Så om Apples sida är dåligt uppdaterad eller om de varit fulla kan jag inte svara på... Jag kom hem för 30 minuter sedan med en ny Extreme med syftet att köra TM via den annars hade jag köpt en annan router idag.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-01-22 22:15
Ursprungligen av Dennis_sk:

Det står fortfarande på Apples hemsida att extreme inte stödjer TM men har läst på många ställen att folk fått igång det ändå. Och tydligen har de flesta fått igång det med en uppdaterad firmware. Så om Apples sida är dåligt uppdaterad eller om de varit fulla kan jag inte svara på... Jag kom hem för 30 minuter sedan med en ny Extreme med syftet att köra TM via den annars hade jag köpt en annan router idag.

Rapportera gärna om hur det går Fick du igång Time Machine?

Ursprungligen av Dennis_sk:

Det står fortfarande på Apples hemsida att extreme inte stödjer TM men har läst på många ställen att folk fått igång det ändå. Och tydligen har de flesta fått igång det med en uppdaterad firmware. Så om Apples sida är dåligt uppdaterad eller om de varit fulla kan jag inte svara på... Jag kom hem för 30 minuter sedan med en ny Extreme med syftet att köra TM via den annars hade jag köpt en annan router idag.

Det går utmärkt. Jag gör det själv.

Ursprungligen av Dennis_sk:

Det står fortfarande på Apples hemsida att extreme inte stödjer TM

Tråden handlar om Airport Express, inte Extreme.

Det blir svårt att följa tråden om ni kör in på ett sidospår om Extreme. Så ta gärna den diskussionen i en annan tråd.

/Mod

@henkebarn. Jag har fortfarande inte köpt någon hårddisk för syftet. Hade planerat att sätta en 500gb disk partitionerad i 2 volymer. En för TM och en fat formaterad för delad backup för de andra datorerna i nätverket.

Hade varit intressant att veta hur du gjorde din setup eftersom du fått det att fungera. Hörde en fungerande version va att plugga i disken i routern och sen sätta datorn i ethernetkabel i routern och köra den vägen och att det sen går trådlöst också. En annan va att sätta disken direkt i datorn och ställa in den för TM där först och sen sätta den i routern. Hur gjorde du?

mmkey, sorry.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-01-23 21:16

Alla HFS+-formaterade nätverkshårddiskar går att använda med Time Machine, om man aktiverar den dolda inställningen för att tillåta detta:

http://www.engadget.com/2007/11/10/how-to-enable-time-machine-on-unsupported-volumes/

Det finns dock risk för att det är instabilt att köra TM så, om man får tro artikeln.

jo det där har jag också funderat på... Även om man får det att fungera, får man det då att fungera vi en eventuell ominstallation där man från osx-skivan ska välja att återställa från en aktuell time machine-backup? Eller är det bara att plugga i disken i en usb-port och den hittas direkt?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-01-25 13:39

Jag läste också för snabbt och tänkte Extreme. Sorry.

1
Bevaka tråden