Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Varför går det inte att ansluta Cuben till trådlösa nätverket?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

jag har ett antal trådlösa produkter kopplade till mitt trådlösa nätverk. Allt flyter fint, förutom att det verkar omöjligt att få min Mac Cube att ansluta. Jag har en Zyxel-router och har standard WEP-kryptering. Om jag tar bort krypteringen så fungerar det.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-01-22 14:54

är det airport kort i den?

Ursprungligen av Tangen:

är det airport kort i den?

Ja, det är kort i den. Som jag skrev ansluter den om jag tar bort krypteringen.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-01-22 15:19

Förlåt Ian, jag läste slarvigt men kom ihåg att det var en option att köpa till.

Om du har sparat lösenordet på nyckelringen så kan du prova radera det och logga in igen.

Vad är det för operativ? vilken version? Har du andra Mac produkter som funkar på det trådlösa nätverket?

/Tangen

Tangen, jag har två Macar en PC en Internet-radio inkopplade på nätet. På de övriga Macarna är det det senaste OSX och på Cuben är det OSX 10.4. Jag har inget lösenord sparat på nyckelringen på Cuben. Mycket märkligt att det inte går.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-01-22 15:27
Ursprungligen av Ian Curtis:

Tangen, jag har två Macar en PC en Internet-radio inkopplade på nätet. På de övriga Macarna är det det senaste OSX och på Cuben är det OSX 10.4. Jag har inget lösenord sparat på nyckelringen på Cuben. Mycket märkligt att det inte går.

Ingen aning, kan du byta kryptering för att kolla vad den gör, WPA WEP osv
Om det funkar utan kryptering så borde det inte vara fel mellan Zyxel och Cube utan någonstans inne i Cuben.

Kolla i nätverksinställningarna om du kan ta bort det trådlösa och ansluta igen?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-01-22 15:28

i 10.5 ligger det under avancerat i nätverksinställningar där kan man trycka - och på så sätt ta bort ett nätverk, prova sedan att ansluta igen

1
Bevaka tråden