Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med Griffin Elevator

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Vattholma
  • 2009-01-20 09:26

Är det nån av er som har eller har haft en sådan och råkat ut för att datorn har glidit av den? När jag köpte den så köpte jag den osedd och tänkte att gummimaterialet som är på översidan på båda benen borde vara lite "klibbiga" så att datorn står kvar och inte glider runt. Gummit var däremot rätt så glatt och det behövs inte speciellt mycket kraft för att flytta runt datorn på stället.

Igår när jag kom hem från jobbet så hade datorn tyvärr glidit ner och landat på tangentbordet, inget jättefall men ändå.
Funderar på att montera dit nån slags kardborrelösning eller nåt annat, för jag har ingen lust att komma hem en gång till och se att den har ramlat av.

Det kan inte vara några yttre omständigheter, vi har inga husdjur eller några andra levande väsen (vad jag vet) som kan ha petat av den från stället.

Hur ser era erfarenheter ut med detta ställ?

Har själv använt Grifin Elevator i drygt en månad nu, och det problemet är inget jag upplevt. Visst, datorn kan glida på skenorna, men den glider inte av sig själv. Så har iaf jag upplevt det. Känns som något måste påverkat? Eller att du har för skarp lutning?

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2009-01-20 13:21

Jag har en vit MacBook och en Griffin elevator, det jag har märkt är att just i stunden man ställer ner datorn på stället har den en tendens att glida lite men det skulle nog till en del om den skulle glida ner helt av sig själv.

  • Medlem
  • Vattholma
  • 2009-01-20 15:12

Dent står på ett plant skrivbord så lutningen är inte mer än den som själva stället ger, jag får lösa det på nåt vis.
Det verkar ju konstigt att den bara ska glida ner av sig själv, det håller jag med om men det finns liksom inga yttre omständigheter som ska ha kunnat påverka detta.

  • Medlem
  • Skellefteå
  • 2009-01-22 12:21

Märkligt problem. Jag har samma ställ och har aldrig råkat ut för det. Kan det vara gummit som helt enkelt blivit för gammalt? Ditt ställ kan ju ha förvarats fel, innan du köpte det. Bara en tanke.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-01-22 16:34

Min flickväns 15" MBP rasade ner, på samma vis som Potah beskriver, första dagen (i lördags) på en nyinköpt Griffin Elevator, från Webhallen. Men sen dess har den stått stadigt. Fick för mig om att det var någon form av beläggning på gummit som nu, efter någon vecka, är borta...

  • Medlem
  • Arvika
  • 2009-08-20 10:56

På hemsidan står det att man ska torka med varmt vatten när den börjar tappa greppet. Det har jag gjort ibland och det har funkat, men nu verkar den ha gett upp, i alla fall på den vänstra sidan. Tål den inte värmen tro? Den har blivit dålig i samband med att jag spelat sims 3 i mååånga timmar i sträck

Går det inte bara att byta ut gummimaterialet på ovansidan av stället mot tillklippta bitar av silikon eller liknande material? Typ klippa sönder en grytlapp eller en "burköppnarlapp" i gummi/silikon och limma fast.

  • Medlem
  • Arvika
  • 2009-08-29 16:02

Genom att fila lite med en nagelfil på gummit så blev den helt plötsligt nästan som ny igen

1
Bevaka tråden