Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Quicktime 7.6 släppt

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-01-21 20:06

What's new in this version:
Improves single-pass H.264 encoding quality
Increases the playback reliability of Motion JPEG media
Improves AAC encoding fidelity
Audio tracks from MPEG video files now export consistently
Improves compatibility with iChat and Photo Booth

Här kommer säkerhetsfixarna att listas: http://support.apple.com/kb/HT3403

Finns i Programuppdatering

Senast redigerat 2009-01-21 21:17
  • Medlem
  • Lund
  • 2009-01-21 21:11

Där ser man.

Länken är paj. Ta bort ett h ur hhttp så blir det bra.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-01-21 21:19

Någon som vet om vi får GPU-acceleration med det här versionen? Inte så troligt om man inte har de senaste bärbara antar jag.

Tillägg: Är ingen programmerare men hur många "A heap buffer overflow..." har inte tätats bara det senaste året? Är det inte bättre att se till att inte Quicktime ramlar istället för plåstra om såren? Men som sagt..jag är ingen programmerare...

Senast redigerat 2009-01-21 21:54
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-01-22 02:27

-"unexpected application termination or arbitrary code execution"

Har vi hört den förut…

- Torkel

Hej ! Har köpt QT PRO 7, gäller den bara för den version jag aktiverat (7.5.5) eller kan jag lungt uppdatera till 7.6 ?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-01-22 16:06
Ursprungligen av Knutsson:

Hej ! Har köpt QT PRO 7, gäller den bara för den version jag aktiverat (7.5.5) eller kan jag lungt uppdatera till 7.6 ?

Uppdateringar brukar vara gratis, dock inte till pro8 senare, men inom varje version brukar det vara gratis

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-01-22 20:35
Ursprungligen av Tangen:

Uppdateringar brukar vara gratis, dock inte till pro8 senare, men inom varje version brukar det vara gratis

Så även i det här fallet.

På min iBook G4 krashar Finder med jämna mellanrum efter uppdateringen till 7.6. Någon mer som upplever samma problem? Eftersom Finder startar om omedelbart är det lätt att man missar det. Vågar inte uppdatera på de andra maskinerna.

Ursprungligen av Tommy Lyxell:

På min iBook G4 krashar Finder med jämna mellanrum efter uppdateringen till 7.6. Någon mer som upplever samma problem? Eftersom Finder startar om omedelbart är det lätt att man missar det. Vågar inte uppdatera på de andra maskinerna.

Visade sig vara Stuffit AVR som störde. Stängde av denna funktion i Systeminställningar och nu krashar inte datorn längre.

  • Medlem
  • Lund
  • 2009-01-23 00:21
Ursprungligen av Tommy Lyxell:

Visade sig vara Stuffit AVR som störde. Stängde av denna funktion i Systeminställningar och nu krashar inte datorn längre.

Yepp, råkade ut för samma sak på min G5:a som kör 10.4.11. Mycket märkligt problem och en ännu märkligare fix. Tur att det finns diskussiongrupper. Hittade lösningen här (http://discussions.apple.com/thread.jspa?threadID=1873700&tstart=0) efter idogt letande. Skulle givetvis kollat i denna tråden först......

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-01-23 17:23

Är det många som använder Quicktime vid filmuppspelning? Ingen av mina macvänner, inklusive mig själv, använder det programmet. Bara nyfiken.

Eftersom jag producerar .mov så använder jag givetvis QT som uppspelare - hela tiden. Jag spelar också upp .avi, .wmv och .flv med QT. Jag packar om videos med QTpro - ändrar ratios, format, codec, filformat - hela tiden.

QTpro är ett fundamentalt nav i mina burkar.

Om du tänker på att spela upp torrents (halvkorrupta xvid) så är nog inte QT något att hänga i julgranen - QT är alldeles för bra för det - för noga med standarder - för seriöst :-D.

Ursprungligen av patan:

Är det många som använder Quicktime vid filmuppspelning? Ingen av mina macvänner, inklusive mig själv, använder det programmet. Bara nyfiken.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-01-23 17:50
Ursprungligen av Zimmerman:

Eftersom jag producerar .mov så använder jag givetvis QT som uppspelare - hela tiden. Jag spelar också upp .avi, .wmv och .flv med QT. Jag packar om videos med QTpro - ändrar ratios, format, codec, filformat - hela tiden.

QTpro är ett fundamentalt nav i mina burkar.

Om du tänker på att spela upp torrents (halvkorrupta xvid) så är nog inte QT något att hänga i julgranen - QT är alldeles för bra för det - för noga med standarder - för seriöst :-D.

Okej. Det var just de sistnämnda som jag var nyfiken över, dvs "halvkorrupta xvids". Personligen sysslar jag inte så mycket med varken codecs eller ratios och föredrar därför VLC.

1
Bevaka tråden