Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Fel vid utläggning

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Strängnäs
  • 2009-01-21 11:02

Jag är ingen expert på webbutveckling, men jag ska sjösätta en ny sajt som en bekant har gjort. Innan jag pratar med honom tänkte jag kolla här.

När man lägger ut hans struktur med bland annat index.php så blir det bara en uppställning av sajten i webbläsaren "index of nysajt". Däremot fungerar det om jag lägger dit index.htm-filer.

Index.php och index.html funkar inte. Vi har egen webbserver. Är det som spökar?

Var längesen jag pysslade med egen webserver, men det är inte så att ni måste tala om för webservern vad för sorst fil den ska leta efter som 'main'-fil när man anropar sidan? Dvs. att den för tillfället är inställd på att leta efter en *.htm-fil och det är därför som den ignorerar de övriga filerna?

Är PHP installerat?

Är webbservern inställd på att leta efter en fil som heter index.php, index.html, default.php eller default.html?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-01-23 13:28

Man ska kunna specificera i vilken ordning servern ska välja filer. Jag antar att du installerat apache?

Exempelvis:
1. index.html
2. index.htm
3. index.php
4. default.php

1
Bevaka tråden