Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Partitionering av OSX!

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tjenare, en switcher sedan ett år tillbaka. Dock har jag använt en macbook Air för arbete och därav kört med en de partitioner som tilldelas i standardinstallationen av OSX.

Om det är som i andra unix-system så ligger, / som en partition och "home" eller användarmappen i denna. /"home" alltså. Min fråga är om jag kan skapa en egen partition för "home" eller ja användarmappen/filerna för att kunna formatera/cleaninstalera osx på sin partition och fortfarande behålla filerna, går att utföra under installationen av Ubuntu iaf!

Eller som att ha windows på C: och bruksfilerna på en partition D: i Windowsvärlden.

Bör ju gå, nån inställning för det finns dock inte vad jag vet, så du får nog göra en symlink från /Users till Users på den andra partitionen.

Dock finns ju OSX egna funktion för Arkivera och installera som är rätt så bra o man slipper hålla på partitionera..

Ok, lite synd.

Vad exakt arkiveras? Bara medie och användarfiler från musik/film/bilder osv... eller även skräp från biblioteket och program?

http://support.apple.com/kb/HT1710?viewlocale=sv_SE

Allt flyttas undan så man manuellt kan dra tillbaka det man vill sen och ta bort resten.

Det går fint att ha hemkatalogen på en annan volym. Börja med att skapa en i Skivverktyg, programmet kan göra det utan dataförlust. Flytta hemkatalogen till volymen, öppna sedan Systeminställningar, välj Konton, ctrl-klicka på ditt konto och välj att göra avancerade inställningar och ändra där sökvägen till hemkatalogen så att den stämmer.

1
Bevaka tråden