Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Airport Extreme Basstation och Xbox 360

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Köpte Airporten i samband med att jag köpte min Macbook, i slutet av November 2008. Har Bahnhof som internetleverantör (100/100) och använder Airporten som router. Har haft mitt Xbox 360 ett tag och fick för mig att jag skulle koppla in det i Airporten. När man kör "Test Xbox Live Connection" så får jag MTU: Failed.

Hur göra?

Tack på förhand.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-01-21 04:00

Antar att du menar http://www.25experts.com/index.php?article_id=22 som står i en kommentar i inlägget han hänvisar till. Men jag kan inte öppna den där sida, 25experts alltså. Är det bara jag?

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2009-01-21 13:12

Kör du trådlöst? Isf stöder xbox360 endast WEP/WPA inte WPA2.

Nej, jag kör kabel. När man kör "Test Xbox Live Connection" så står det först att Network adapter är "wired", sen på IP address och DNS är "OK". Det är på MTU jag får "failed". Maximum Transmission Unit. När man läser runt så påstås det att man ska ändra detta värde i routern. Men den funktion finns inte i Airport Extreme.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-01-21 13:50

Ok, har inte svarat då jag trodde du körde trådlöst... jag kör med Airport Extreme och kabel och det funkar galant.

Trineo,
Jag kör datorn trådlöst men Xboxen via kabel. Kör du bara att Xboxen ska erhålla allt automatiskt?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-01-21 15:03

Japps, kör xboxen med DHCP, kör macbooken trådlöst med DHCP men reserverad till viss IP... sen min jobbdator trådlöst med DHCP och även iPhone trådlöst med DHCP.

Men va fan då. Jag kör exakt lika, fast jag inte har nån jobbdator då. Psykande. Ska prova nollställa allt och kör om från början när jag kommer hem från jobbet.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-01-21 15:32

Kör oxå Xbox 360 trådat till Airport Extreme, funkar galant.

Fult att retas

Hur har ni konfigurerat eran AirPort?

Något magiskt hände för nu funkar det helt plötsligt utan att jag gjort något. Konstigt. I vilket fall så tack för all hjälp

1
Bevaka tråden