Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med macbook efter uppgradering av minne

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Skinnskatteberg
  • 2009-01-20 23:09

Hej, hoppas att någon har svar på mitt mystiska problem.

Jag har en macbook första gen med 2 GHz Core Duo. Tidigare hade jag 1GB minne i den (2x512).
Nu har jag köpt två st 1GB moduler (SO-DIMM 1GB DDR2 PC2-5300 667MHZ KINGSTON)

Efter att jag har satt in de två nya modulerna i datorn och startar den så går den otroligt segt. Framförallt är det grafiken som inte hänger med. Jag provar att skifta plats på modulerna utan resultat. OSX hittar 2GB om man kikar under "om den här datorn".

Jag provade även att sätta en ny minnesmodul i slot 1 och den gamla 512MB modulen i slot 0 och då flyter allt på bra. Aha tänkte jag det måste vara fel på den andra minnes modulen så jag provar att sätta i den istället, men den visar sig fungera bra även den i slot 1 med en 512MB i slot 0. Jag provar med att skifta och sätter 1GB i slot 0 och 512 MB i slot 1 och resultatet är att datorn segar ihop. Är det någon här på forumet som har en aning om vad det kan vara för fel?

  • Medlem
  • Skinnskatteberg
  • 2009-02-16 19:03

Bytt minne, fortfarande seg

Hej igen.

Jag returnerade minnesmodulerna till dustin och beställde istället ett memorykit 1x1 Gb från Kingston som ska vara anpassat till macbooken. Men fortfarande samma problem. Jag har sökt på diverse forum på nätet men inte hittat något svar. Det är fram för allt grafiken som är seg som sirap. Har någon ett svar på mitt problem så är jag tacksam.

1
Bevaka tråden