Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

3.5" S-ATA, nu 2TB stora...

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm, Sweden, Sweden
  • 2009-01-19 10:08

Läste just att WD släpper 2TB-diskar för "omedelbar" leverans.

http://www.nordichardware.se/nyhet,15024.html

Efterlyser 99macs ögon för när de kan tänkas dyka upp i prislistor och leveransbesked... Jag har ett tomt RAID-kabinett som skriker efter fyra sådana diskar...

  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2009-01-19 10:59

Om dom är lika "bra" som 1,5TB så är det ju inte så mycke o hurra över, vi köpte ca 10st på jobbet, alla diskar hoppar ur raid arrayerna helatiden och håller på o krånglar.

  • Medlem
  • Stockholm, Sweden, Sweden
  • 2009-01-19 11:46
Ursprungligen av psil:

Om dom är lika "bra" som 1,5TB så är det ju inte så mycke o hurra över, vi köpte ca 10st på jobbet, alla diskar hoppar ur raid arrayerna helatiden och håller på o krånglar.

1.5TB-diskarna är Seagate. 2TB-diskarna är Western Digital. Så det borde inte vara samma problem om det inte är relaterat till din array specifikt...

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2009-01-19 11:48
Ursprungligen av psil:

Om dom är lika "bra" som 1,5TB så är det ju inte så mycke o hurra över, vi köpte ca 10st på jobbet, alla diskar hoppar ur raid arrayerna helatiden och håller på o krånglar.

Seagate? Uppdatera firmware, det finns en ny som löser det problemet sedan i slutet av december.

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2009-01-19 11:47
Ursprungligen av William N:

Läste just att WD släpper 2TB-diskar för "omedelbar" leverans.

I artikeln står det "Western Digital sägs nu förbereda en lansering av sin rekordstora hårddisk Caviar Green WD20EADS." och det är ju inte riktigt samma sak som omedelbar leverans. Nej, den finns inte upplagd hos distributörerna än.

  • Medlem
  • Stockholm, Sweden, Sweden
  • 2009-01-19 14:31
Ursprungligen av Mija:

I artikeln står det "Western Digital sägs nu förbereda en lansering av sin rekordstora hårddisk Caviar Green WD20EADS." och det är ju inte riktigt samma sak som omedelbar leverans. Nej, den finns inte upplagd hos distributörerna än.

http://www.fudzilla.com/index.php?option=com_content&task=view&id=11393&Itemid=1

"it should be available immediately"

Oklart vilken källa dock...

Men jag håller tummarna. 2TB skulle smaka mumma.

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2009-01-20 11:38

ca 2300 + moms i butik

  • Medlem
  • Stockholm, Sweden, Sweden
  • 2009-01-20 13:22
Ursprungligen av Mija:

ca 2300 + moms i butik

Leverans, när?

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2009-01-22 11:14
Ursprungligen av William N:

Leverans, när?

Den finns nu på Prisjakt http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=388725 så du kan kolla själv.

Ingen bekräftad datum från distributörerna än.

Wow. Min drobo hoppar snart upp från 4TB till 8TB, känner jag...

Har förresten en Seagate Barracuda 1TB, tillverkad december - i riskzonen, alltså. Hur uppdaterar man firmware på en disk som sitter instoppad i en drobo?

1
Bevaka tråden