Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

FrontRow hittar inte iTunes

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-01-17 23:03

Har lekt lite med min gamla MacMini, G4 1,25 och försökt få den att funka som mediacenter. Visst, den är lite trött, men spela musik kan den ju. Tyvärr verkar FrontRow ha problem med att hitta min musik. Får hela tiden felmeddelandet, att FrontRow inte hittar musiken och att jag skall importera musik med iTunes. Finns ju ganska begränsat med inställningsmöjligheter i FrontRow.

Musiken finns och iTunes hittar den. Någon som har förslag på vad som skall göras.

MacMini G4 1,25
Minne 1GB
Leopard 10.5.6

Senast redigerat 2009-01-18 10:54
  • Medlem
  • International user
  • 2009-01-19 16:35

Det vore väldigt intressant med en lösning på detta, har samma problem. Har precis skaffat en begagnad macbook och har ett fräscht nyinstallerat och uppdaterat 10.5.6. Frontrow fungerar förrutom just när det gäller musik.

edit: känner mig lite dum nu... Började googla och söka och kolla runt lite. Upptäckte att jag hade, trots tidigare programuppdatering, en gammal version av Frontrow. Körde programuppdateraren igen och fick en ny version. Frågan är varför jag inte fick upp det innan? Fick även en ny version av Safari m.m. nu. Skumt....

Senast redigerat 2009-01-19 16:59
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-01-20 09:44

Installerade iLife-06 och körde sedan programuppdateraren. Samma här, jag fick en ny version av FR och nu fungerar det. Om det beror på att jag installerat iLife, eller om det var uppdateringen som fixade det hela är lite svårt att veta. Troligen uppdateringen. Konstigt att FR-uppdateringen inte hämtades innan jag installerat iLife, eftersom FR redan fanns på datorn.

Hur som helst: Nu funkar det.

  • Medlem
  • Ljusdal
  • 2009-03-31 11:10
Ursprungligen av Linjer:

Installerade iLife-06 och körde sedan programuppdateraren. Samma här, jag fick en ny version av FR och nu fungerar det. Om det beror på att jag installerat iLife, eller om det var uppdateringen som fixade det hela är lite svårt att veta. Troligen uppdateringen. Konstigt att FR-uppdateringen inte hämtades innan jag installerat iLife, eftersom FR redan fanns på datorn.

Hur som helst: Nu funkar det.

har samma problem med min "nya" Mini. måste testa uppdatera jag med...

  • Medlem
  • Ljusdal
  • 2009-03-31 21:06
Ursprungligen av odis:

har samma problem med min "nya" Mini. måste testa uppdatera jag med...

Funkade kanon! Tack!

1
Bevaka tråden