Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iMac lyser

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Umeå
  • 2009-01-19 13:04

Noterade igår (i natt) när det var helt mörkt i sovrummet att min iMac som förövrigt av avstängd lyste upp bordsskivan den står på. Ljuset kommer från den högra ventilationen på "undersidan" av skärmen. Vad kan detta vara?

  • Medlem
  • Skövde
  • 2009-01-19 16:44

Haha Låter coolt, men jag tror att det är skärmen som "Läcker" ljus...en gissning ba'

När den är avstängd? :$:$:$

Ursprungligen av fedi-93:

Haha Låter coolt, men jag tror att det är skärmen som "Läcker" ljus...en gissning ba'

  • Medlem
  • Skövde
  • 2009-01-19 17:43
Ursprungligen av Zimmerman:

När den är avstängd? :$:$:$

Awwh sh*t, Ännu en gång skämmer man ut sig efter att inte ha läst ordentligt..:"> My bad....

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-01-19 17:48

hehe om de fortfarande lyser om du drar ut strömkontakten är de dags att ringa "de okända" på TV4+

  • Oregistrerad
  • 2009-01-19 18:51

Kan det inte vara typ nått typ av diod där inne som lyser? Eller nätverksstatuslampa? Eller nått sånt? Vilken färg har ljusfenomenet?

min lyser oxå.. lite lätt grönaktigt, har en vit imac, fick för mig att det hade något att göra med att imacen känner av omgivande ljus och anpassar ljusstyrkan på lampan på fronten när imacen är i sleep-läge, men jag kanske är helt fel ute?

  • Medlem
  • Nacka
  • 2009-01-19 23:31

På logiken som sitter i iMacarna finns det fyra stycken små LED-dioder som hjälper till vid felsökning. Dom lyser grönt. När den är helt avstängd så är det bara en som lyser, när den är igång lyser alla fyra. Det är ju hål i underkant av ramen för att få in luft, det kan säkert läcka lite ljus därifrån.
EDIT: Har man ingen ström inkopplad så lyser det självklart inte alls

aha! mysteriet har fått sin lösning! det tackar vi för

  • Medlem
  • Umeå
  • 2009-01-26 16:01

tack för svar i tråden.

Ursprungligen av Gusten68:

aha! mysteriet har fått sin lösning! det tackar vi för

- det lyser inte varje gång när jag stänger av datorn så jag gjorde en snabb undersökning igår och kom fram till att det endast lyser när datorn stängs av från bootcamp.. undra varför?

1
Bevaka tråden