Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mail vägrar skicka iväg email till en mottagare!

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-01-19 19:13

Hej,
Jag har en kund i Spanien, vars svarsemail från mig ibland vägras att skickas iväg, varför fattar jag inte.
Provar jag att använda samma konto och server för utgående post, med annan emailadress, funkar det perfekt, men sedan provar jag att svara spanjoren, men då vägrar den igen.

Provade att använda min webmail, och då gick det perfekt iväg till spanjoren, men Mail totalvägrar.

Har Mail nåt emot spanjorer?

Tips på lösningar emottages.

Mvh
Magnus

  • Medlem
  • Härnösand
  • 2009-01-19 20:40

Felmeddelande?
Olika SMTP-serverinställningar?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-01-19 21:28

Hej,
Det är samma inställningar hela tiden, men detta kommer upp, när jag skall skicka till spanjoren.....

Mvh
Magnus

Mailar du från t ex hemmanätverket och jobbet?

Det kan vara så att din ISP kräver att du identifierar dig med namn och lösenord för att SMTP-servern skall ta hand om ditt brev. Detta för att sätta lite käppar i hjulet för spammare.

När du försöker svara, kan det vara stora bilagor? Bilaga för stor för att skickas ?

eller så kanske port 25 e spärrad från din lina?

ett tips: man ska alltid använda just den SMTP som tillhandahålls av den ISP man sitter på för tillfället...

  • Medlem
  • International user
  • 2009-01-20 02:51

Mmm helt utan trassel ofta
-- Eller använda den SMTP hos den ISP man har mailen hos [MXpekad i DNS]
-- Om man tex har egen domän utpekad till en annan operatör än det "hemma~nät" man sitter på

Användare & lösen för SMTP är ofta det samma som för POP3\IMAPkontot
-- Då slipper man tänka på vilket nät man befinner sig innom för tillfället om man e på "resandefot"

- Gäller mest för bärtbart\trådlöst i o f s, tror jag, om man inte surfar från en dongle vill säga, då e man ju "hemma hela tiden"

  • Medlem
  • International user
  • 2009-01-20 03:04

En annan fråga -- Kan vissa operatörer "svartlista" vissa domäner tro?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-01-20 07:39

Hej,
Jag sitter hemma, med ett comhem abonemang, inget trådlöst/nätverk.
Skickar jag till min kompis, så funkar det,men nästa email till spanjoren, då är det tvärnit.

Hmmm..

Fortsäättning följer..

Mvh
Magnus

Vad sitter han på för nät då?
Är det ngt konstigt.

Har du korrekt return-adress?

Är det skillnad om du gör reply eller skriver in adressen?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-01-20 11:16

Hej,
Jag har provat alla möjliga varianter, ibland har det funkat ifall det har gått en dag...

Mvh
Magnus

1
Bevaka tråden