Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

99.se medlemsundersökning

Tråden skapades och har fått 91 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Ingen mail till mig ... Men jag har kanske en tokgammal adress? Kollar och uppdaterar jag med

Japp ... Gammal mail. Det fick bli nya på gmail istället för yahoo

  • Medlem
  • Härnösand
  • 2008-12-18 03:09

Svarat, trots att jag borde gå och lägga mig!

Tre skillnader som genast är fixade till följd av medlemsundersökningen:

- Det finns nu en "SÖK" knapp i menyraden

- Vi har ändrat så att sökningar sker i inlägg istället för diskussioner som default. Man vill ju oftast ha själva svaret, inte veta i vilken superdiskussion som ett svar kan finnas.

- Databasen är konverterad till MySQL Fulltext sökningar

Det kommer mer!

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-12-18 06:17

Bra att sökknappen kommit framm och är lätt att hitta. Minst lika bra är ju att du har ändrat default inställningen för sökmotorn. Jag antar att fulltext sökning innebär bl a att sökmotorn nu klarar hantera flera ord på en gång?

  • Administratör
  • Lund
  • 2008-12-18 08:44

Klart man svarat
Hade varit kul att veta hur många ni skickat ut enkäten till.
Om man kommer på fler saker som man glömde skriva, vad gör man då?

Ursprungligen av thor:

Klart man svarat
Hade varit kul att veta hur många ni skickat ut enkäten till.
Om man kommer på fler saker som man glömde skriva, vad gör man då?

Meddelandet gick ut till medlemmar som hade fler än 200 inlägg såvitt jag minns och det var väl strax över 1.500 personer.

Du borde kunna klicka på länken en andra gång och komma in i enkäten igen.

  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2008-12-18 10:12

Inte fått nått , men har ju inte många skrivningar heller men ser fram emot den som vi alla andra "rookies får "

schvarat jag med nu då

Också svarat, fast det kändes som ett tag sedan jag var aktiv.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-12-18 18:23

Har skickat mitt bidrag...

Jag har inte svarat

Ursprungligen av Goflorp:

Jag har inte svarat

Glömde du inte punkten ● ?
Eller kommer det något mer snart ?
Jag har inte svarat...för att jag väntar på att månen ska stå rätt på himlen.
Eller...för att min Mac behöver komma i form först.
Eller...för att frugan vill att jag diskar innan jag gör något annat.

Nja, jag hade inte uppdaterat min mailadress... så det gick åt pipan...

Ändrast mailadress till den rätt och avvaktar nu att få en invite till
att vara med i undersökningen. Det går lite trögt...

Trevligt att få dela med sig av sina åsikter.

  • Medlem
  • 2008-12-19 01:07

Instämmer. Tänka sig att till och med lilla jag fick prata för min sak!

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2008-12-19 20:51

Har inte fått någon.

Så klart har man svarat och gett också lite några synpunkter hur man kan göra forumet ännu bättre.
Lite osäkert dock om det går genomföra utan att det kostar onödigt mycket pengar.

Ursprungligen av pick-me-up:

Så klart har man svarat och gett också lite några synpunkter hur man kan göra forumet ännu bättre.
Lite osäkert dock om det går genomföra utan att det kostar onödigt mycket pengar.

Jag tror inte att du behöver oro dig för att det ger medlemmarna några merkostnader i någon form (tex uteblivna förbättringar). För du oroar dig väl inte över Björnströms firma- eller privatekonomi ?

Lotte P:
Varför inte smyga in en liten iPod Shuffle till din mamman ? Kanske hon blir en switcher till sist.;)

Ja, du och jag har en egen tråd att tjøta och ha kul i men visst vore det bra med fler aktiva tjejor överhuvud taget i alla diskussionerna på 99.se.

Ingen som har en idé hur det ska gå till ? Börja med att be alla hustrur, fästmör, mammor, systrar, tjejkompisar att de blir medlemmar. Eller ser ni det som ett eget manligt revir ? Jag kan förstå den tanken lite. Det finns kanske inte så många klart manliga sidor på internet ? jag har iaf märkt att väldigt många killar vill ha en jämnare könsfördelning. Speciellt som ni har mött många duktiga dator-kvinnor på jobbet och under utbildningar.

Ursprungligen av KaRo:

Lotte P:
Varför inte smyga in en liten iPod Shuffle till din mamman ? Kanske hon blir en switcher till sist.;)

Ja, du och jag har en egen tråd att tjøta och ha kul i men visst vore det bra med fler aktiva tjejor överhuvud taget i alla diskussionerna på 99.se.

Ingen som har en idé hur det ska gå till ? Börja med att be alla hustrur, fästmör, mammor, systrar, tjejkompisar att de blir medlemmar. Eller ser ni det som ett eget manligt revir ? Jag kan förstå den tanken lite. Det finns kanske inte så många klart manliga sidor på internet ? jag har iaf märkt att väldigt många killar vill ha en jämnare könsfördelning. Speciellt som ni har mött många duktiga dator-kvinnor på jobbet och under utbildningar.

Hej KaRo ! Vad är problemet ? Jag tror ni är många fler än du antyder. Med över 60.000 medlemmar - har jag svårt att tro att din "promille" stämmer.
Hoppas fler med dig tar för sig - så vi inte blir tvungna att tvångskvotera - då vill det förmodligen till en regeländring i 99.mac...........
Dessutom har jag en känsla av att om intresset finns - kommer det nog fler av det "motsatta könet" (usch vilket ord)
Inget revir här inte - välkomna alla - alla välkomnar ! O:-) :">

P.S. Har gett dottern en Nano - hoppas det hjälper - vi får se på julafton.

adress@mac:
Nu är det en OT-diskussion vi för så jag svarar bara det här. Sedan får vi ev fortsätta diskussionen i SupporterLounge om det finns intresse.

Jag vet att det finns en del tjejor/kvinnor här men de verkar inte höra till de aktiva. Ska vi gissa på att det är 5 % tjejor ? Vore kul att få höra av Björnström hur det verkligen ligger till när undersökningen är gjord. Du skriver "om intresse finns". Jag tror att både yngre och äldre kvinnor är intresserade men jag tror inte man är så van vid forum-formen. Tvångskvotering tror jag inte alls på. Skulle bli jättemärkligt att vissa killar som är intresserade inte skulle få komma hit. Jag trivs här och tycker det är kul att tjøta ibland men visst är tonen lite väl grabbig ibland. Om man är van vid det sättet grabbar emellan tror jag inte ens att man tänker på det. Det är ingen kritik mot alla killar här utan mer ett konstaterande att man kanske behöver få in mer tjejor här. Och du gör ju precis det när du ger dottern en Apple-pryl ! Be henne bli medlem så ska jag svara på hennes frågor om Nano och så kan hon kolla lite vad pappsen har för sig här;). Hennes namn får väl bli c/o adress (careof.adress@mac)då ?

Ursprungligen av KaRo:

adress@mac:
Nu är det en OT-diskussion vi för så jag svarar bara det här. Sedan får vi ev fortsätta diskussionen i SupporterLounge om det finns intresse.

Jag vet att det finns en del tjejor/kvinnor här men de verkar inte höra till de aktiva. Ska vi gissa på att det är 5 % tjejor ? Vore kul att få höra av Björnström hur det verkligen ligger till när undersökningen är gjord. Du skriver "om intresse finns". Jag tror att både yngre och äldre kvinnor är intresserade men jag tror inte man är så van vid forum-formen. Tvångskvotering tror jag inte alls på. Skulle bli jättemärkligt att vissa killar som är intresserade inte skulle få komma hit. Jag trivs här och tycker det är kul att tjøta ibland men visst är tonen lite väl grabbig ibland. Om man är van vid det sättet grabbar emellan tror jag inte ens att man tänker på det. Det är ingen kritik mot alla killar här utan mer ett konstaterande att man kanske behöver få in mer tjejor här. Och du gör ju precis det när du ger dottern en Apple-pryl ! Be henne bli medlem så ska jag svara på hennes frågor om Nano och så kan hon kolla lite vad pappsen har för sig här;). Hennes namn får väl bli c/o adress (careof.adress@mac)då ?

Yepp ! Toppen - Vi får se om hon dyker upp efter julafton - eller på,
GOD JUL föresten

Hur blev det med priserna ?
Vem har vunnit ?
Inte jag iaf....

  • Medlem
  • Danderyd
  • 2008-12-20 16:19

TAck för att ni vill höra min mening. Samtidig fick jag ju lära att klickback systemet finns. Nu måste jag ju så se hur det fungerar, och om jag kan använda det. )

Känner mig lite priviligerad att bli frågad.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-12-20 19:58

Hjälper mot vaddå???

Yes!!

  • Medlem
  • Härnösand
  • 2009-01-19 21:09

Inte jag heller. Jag som så gärna ville ha en 99mac-t-shirt.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-01-19 23:00

Rubrik?

Om man skriver hundra inlägg som det här, blir man veteran då?

/iJenny

  • Medlem
  • 2009-01-19 23:05
Ursprungligen av iJenny:

Om man skriver hundra inlägg som det här, blir man veteran då?

/iJenny

http://www.99.se/feedback/257839-innebaer-veterantiteln.html

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-01-19 23:08
Ursprungligen av iJenny:

Om man skriver hundra inlägg som det här, blir man veteran då?

/iJenny

199 kvar

Bevaka tråden