Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bluetooth anslutning till bil

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej hjälpsamma medlemmar.

Jag har en ny bil (Volvo XC60) med bluetooths anslutning till mobiltelefon.
Men bilen hittar inte min Iphone 1.1.4 modell, aldrig uppdaterad bara jailbreakad från köpet.

Provade med en annan Ericsson och den hittade bilen direkt, någon som vet hur jag ska göra, hjälper det att uppdatera till 2.0?

MVH Markus

  • Medlem
  • International user
  • 2008-12-07 21:49

Beror på hur volvos bluetooth fungerar. Har provat min iPhone med Audi, BMW och Mercedes inbyggda bluetooth och det fungerade hur bra som helst. TomTom och Garmin med bluetooth anslutningn fungerade också. Det enda som du kommer åt är din adressbok och att ringa och ta emot samtal över bluetooth. Allt annat går endast över iPod kabeln om din bil har en sån.

//Rob

  • Medlem
  • 2009-01-18 17:31
Ursprungligen av Robo-X:

Beror på hur volvos bluetooth fungerar. Har provat min iPhone med Audi, BMW och Mercedes inbyggda bluetooth och det fungerade hur bra som helst. TomTom och Garmin med bluetooth anslutningn fungerade också. Det enda som du kommer åt är din adressbok och att ringa och ta emot samtal över bluetooth. Allt annat går endast över iPod kabeln om din bil har en sån.

//Rob

Med "Hur bra som helst", menar du att ansluta eller även kvaliteten? Jag har en Toyota Prius med inbyggd bluetooth och anslutningen av iPhone 3G är inga problem, men alla jag pratar med klagar på den dåliga kvaliteten. Med min tidigare telefon (SE k800) hade jag inte de problemen. Finns det något knep?

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2009-01-18 19:04
Ursprungligen av bbus:

Med "Hur bra som helst", menar du att ansluta eller även kvaliteten? Jag har en Toyota Prius med inbyggd bluetooth och anslutningen av iPhone 3G är inga problem, men alla jag pratar med klagar på den dåliga kvaliteten. Med min tidigare telefon (SE k800) hade jag inte de problemen. Finns det något knep?

Man kan kolla med sin verkstad om det finns någon uppdatering för bluetooth till bilen.

min Iphone 2.0 funkar att ansluta via bluetooth i min V70 så det kan vara värt ett försök

Provat båda vägarna

Har du provat parningen båda vägarna?
Alltså, iPhone söker bilen och bilen söker iPhone.
Min iPhone 3G fungerar i XC60

/Micke

Jätte bra, mitt problem är löst.

Körde uppdatering till 2,2 sedan öppnade med pwnage
Parade med både iphone och bil samtidigt sen fick de kontakt.

Taack för hjälpen / Markus

  • Medlem
  • International user
  • 2009-01-17 11:59

Någon som vet hur det fungerar med Vw?
Jag har beställt en Passat CC men tog inte fabriksmonterad Bluetooth för jag var osäker på om dom fungerade bra ihop.
Tänkte eftermontera en Bluetooth från Parrot.
Någon som har erfarenhet av dom?

Yes!!

  • Medlem
  • Skellefteå
  • 2009-11-29 19:26

iphone-Mercedes GLK

Har precis köpt en ny GLK men får inte bilen att hitta min iphone. Däremot hittar min iphone bilen. Men givetvis går de ej ett synka ihop någon som har ett tips

  • Medlem
  • International user
  • 2009-11-30 22:20
Ursprungligen av ALON AB:

Har precis köpt en ny GLK men får inte bilen att hitta min iphone. Däremot hittar min iphone bilen. Men givetvis går de ej ett synka ihop någon som har ett tips

Kolla i bil manualen hur man kopplar en telefonen till din bil.

//Rob

1
Bevaka tråden