Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Högtalare/klockradio Logitech Pure-Fi Anytime

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2008-11-23 11:58

Har kollat runt efter en bra klockradio som funkar som högtalare till iPhone, hittade Logitech Pure-Fi Anytime hos teknikmagasinet där den kostar 999 kr. Någon som har testat den och kan ge mig en liten recesion på den ? Eller finns det någon annan i samma pris klass? Det står att Flight mode måste var på , är det så på alla högtalare/klockradios?

Lite info:
Logitech Pure-Fi Anytime

Logitech Pure-Fi Anytime är ett högtalarsystem med kvalitetsljud och och många innovativa funktioner! De rörelseaktiverade, bakgrundsbelysta kontrollerna gör systemet enkelt att använda i mörker. Du kan till och med aktivera snooze-funktionen med en enkel handrörelse! Den tydliga högkontrastdisplayen är lätt att läsa av i dagsljus och lagom dämpad under natten. Allt detta, i kombination med en dubbel alarmfunktion, radio med digital frekvensinställning och en trådlös fjärrkontroll, gör Pure-Fi Anytime perfekt för nattduksbordet. Fungerar med iPhone (kräver att flight mode är aktiverat) och alla iPod med dockkontakt (det finns även en 3,5 mm musikingång så du kan ansluta alla typer av musikspelare). Lev inkl nätadapter.

  • Medlem
  • Umeå
  • 2008-11-26 22:19

Nja kräver är det väl inte man får ett val och låter man bli att avaktivera och det ringer så får man störningar i högtalarna,

Men har du möjlighet att gå in i butiken så brukar dom vara sjyssta och packa upp en så du kan prova.

  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2008-12-18 13:10

KAan tilläga att jag (eller Mamma) Har nu en ligger nepackad i en julklapp vågar inte rota upp den så den 25/26 kan jag lägga upp en liten recesion med några bilder

Ursprungligen av franzer:

Har kollat runt efter en bra klockradio som funkar som högtalare till iPhone, hittade Logitech Pure-Fi Anytime hos teknikmagasinet där den kostar 999 kr. Någon som har testat den och kan ge mig en liten recesion på den ? Eller finns det någon annan i samma pris klass? Det står att Flight mode måste var på , är det så på alla högtalare/klockradios?

Lite info:
Logitech Pure-Fi Anytime

Logitech Pure-Fi Anytime är ett högtalarsystem med kvalitetsljud och och många innovativa funktioner! De rörelseaktiverade, bakgrundsbelysta kontrollerna gör systemet enkelt att använda i mörker. Du kan till och med aktivera snooze-funktionen med en enkel handrörelse! Den tydliga högkontrastdisplayen är lätt att läsa av i dagsljus och lagom dämpad under natten. Allt detta, i kombination med en dubbel alarmfunktion, radio med digital frekvensinställning och en trådlös fjärrkontroll, gör Pure-Fi Anytime perfekt för nattduksbordet. Fungerar med iPhone (kräver att flight mode är aktiverat) och alla iPod med dockkontakt (det finns även en 3,5 mm musikingång så du kan ansluta alla typer av musikspelare). Lev inkl nätadapter.

[ATTACH]19184[/ATTACH]

Jag har Logitech Pure-Fi Anytwhere 2 som är helt underbar ! Samma pris - men här har man lagt tonvikten vid att spela upp och ladda ex. iPhone.
Är som en limpa i storlek och går på uppladdning 10 timmar eller direktel. Medföljer 12 st. adaptrar - så i princip alla Apples spelare och även andra passar. Väger lite, och ett fodral följer med till resan. 4 högtalare, fjärrkontroll och finns i svart och vitt.
Även här får man frågan om "Flightmode" JA - NEJ.

  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2008-12-18 21:46

Okej lätt ju bra , men jag ska använda min som väckarklocka , och hade inte tänkt flytta den , så Anytime verkar passa för mig:)

Citat:

så den 25/26 kan jag lägga upp en liten recesion med några bilder

FRanzer - Om du har möjlighet så skulle jag uppskatta ett köpråd. Jag ska, precis som du, använda den som klockradio.

Dd

  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2008-12-29 17:14

Dubbeldelta , jag tycker den är ett välgigt bra köp , spelar hyffsat högt , räck iaf för att väcka .Och kan lätta fylla ett rum . Snygg och lite är också ett stort plus ! Enligt mig ett givet köp.

Nu står klockradion hemma hos mig. Var lite orolig över krav på flight mode (att man måste göra ett val) eller att den inte skulle ladda, men i båda fallen blev jag positivt överraskad. Jag kan, precis som franzer, rekommendera den då den är mycket prisvärd. De första spontana minustecknen skulle hamna på fjärrens begränsningar i att den inte kan navigera på telefonen (mer än play, skip, paus och volym) samt på att man måste vifta ovanför radion för att snooza, vilket gör att den måste stå förhållandevis nära och lågt.
/Dd

  • Medlem
  • Malmö
  • 2009-01-18 16:03

Har tittat litegrann på Logitech Pure-Fi Express Plus som finns på apppestore
http://store.apple.com/se/product/TU072ZM/A?fnode=MTY1NDA5Mg&mco=MjkyNDAxNg

Den verkar vara rätt bra. Och ser bra ut. Vet inte om det är någon föregångare eller efterträdare till den ni har diskuterat här... Men det som jag tycker e lite konstigt är att det står att den är inte större än 13cm bred och på bilden tycker jag den är betydligen större. Någon som har koll på detta?

Och ni som har den ni har pratat om här innan hur tycker ni ljudet är?

Ursprungligen av Kajan:

Har tittat litegrann på Logitech Pure-Fi Express Plus som finns på apppestore
Logitech Pure-Fi Express Plus högtalarsystem - Apple Store (Sverige)

Den verkar vara rätt bra. Och ser bra ut. Vet inte om det är någon föregångare eller efterträdare till den ni har diskuterat här... Men det som jag tycker e lite konstigt är att det står att den är inte större än 13cm bred och på bilden tycker jag den är betydligen större. Någon som har koll på detta?

Och ni som har den ni har pratat om här innan hur tycker ni ljudet är?

Måttet är nog helt galet. Jag har Logitech Pure-Fi Anywhere som ser liknande ut, och den är 32 cm bred.

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2009-01-18 19:37

Själv väntar jag på att denna skall finnas att köpa i Sverige:
http://www.sonyinsider.com/2008/09/09/sonys-icf-cd3ip-ipodiphone-dock-cd-and-alarm-clock/

Ursprungligen av Jetwash:

Själv väntar jag på att denna skall finnas att köpa i Sverige:
Sony’s ICF-CD3iP iPod/iPhone Dock, CD, and Alarm Clock | Sony Insider

Pixmania har den på lager från i morgon enligt deras hemsida - pris 1041 kr
http://www.pixmania.com/sony-klockradio/sese1_4_17_399_49_0_0_00_sg.html

Finns det något snarlikt fast utan väckarklocka?
Tänkte placera på kontoret på jobbet. Laddaren är obligatorisk och ett bra pris är välkommet.

Finns det billigare än 799:- (Logitech Pure-Fi Express Plus).

Tack på förhand.

1
Bevaka tråden