Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ordning på tabbar?

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2009-01-16 13:13

En funktion som jag helt älskar i IE 7 är möjligheten att få en översikt över alla tabbar där dom presenteras som små thumbnails. Jag har 10-15 tabbar öppna när jag jobbar (jobbar med webben) och när man har så många så ser man inte riktigt vilken sida man är på - Får u inte plats i tabben- Finns det något plugin till Safari som ordnar det?

Nej, jag vill inte använda Firefox, gillar inte den alls.

Finns ett dyrt sätt: Skaffa en 17" MBP eller en stor ACD^^
Drog ut Safari över hela skärmen och fick då plats med 24 stycken tabbar innan de samlades under en pil till höger.

Skämt åsido, googlade lite och dethär var det enda vettiga jag hittade. Verkar som att man kan få upp en meny på vänstersidan med thumbnails på ens tabbar. Kanske inte helt vad du var ute efter, men tyvärr allt jag hittade.

  • Oregistrerad
  • 2009-01-18 22:11
Ursprungligen av PiktorPucci:

Finns ett dyrt sätt: Skaffa en 17" MBP eller en stor ACD^^
Drog ut Safari över hela skärmen och fick då plats med 24 stycken tabbar innan de samlades under en pil till höger.

Jag har redan en MacPro med en 30" ACD som jag kör (2560x1600) så nog finns det en jävla massa plats, men websidorna ser ju inte så stora ut då:P

Ursprungligen av PiktorPucci:

Skämt åsido, googlade lite och dethär var det enda vettiga jag hittade. Verkar som att man kan få upp en meny på vänstersidan med thumbnails på ens tabbar. Kanske inte helt vad du var ute efter, men tyvärr allt jag hittade.

Ja, jag såg den, men det stod något att den inte fungerar med 10.5 så jag vågade inte installera den..

Prova Omniweb, de har ett rätt cool system för att surfa på flera sidor samtidigt.
Miniatyrer om jag inte missminner mig

  • Oregistrerad
  • 2009-01-18 22:18
Ursprungligen av Goflorp:

Prova Omniweb, de har ett rätt cool system för att surfa på flera sidor samtidigt.
Miniatyrer om jag inte missminner mig

Jo, intressant, påminner om ett program som jag körde på windows för ett tag sen, gillar att man kan spara tabbar mellan sessioner så sina favoritsajter poppar upp när man startar webbläsaren.

Tyvärr var den inte så snygg, jag är allergisk mot bakåt och frammåtknappar som ser ut som netscape 1.0. Men tack för tipset, jag ska smaka på den nån vecka o se hur det går

  • Medlem
  • 2009-01-18 22:21

Safari Stand ger dig tummar i kanten på webbläsarfönstret plus en del annat. Mycket bra!

Ursprungligen av Baron:

Safari Stand ger dig tummar i kanten på webbläsarfönstret plus en del annat. Mycket bra!

Kan du länka ? Påverkar den stabilitetn i Safari ?

  • Medlem
  • 2009-01-18 23:01

Det där va ju samma länk som min länk ledde till
Fast min var man visserligen tvungen att klicka på ännu en länk för att komma fram. (Varför jag inte länkade till den riktiga sidan vet jag inte).

Studiox: Finns en Leopard-version, så det ska nog inte vara några problem.

  • Medlem
  • 2009-01-28 09:02
Ursprungligen av PiktorPucci:

Det där va ju samma länk som min länk ledde till

Och hur skulle jag veta det? Tror du jag klickar på allt?

  • Oregistrerad
  • 2009-01-27 23:47

Yezzz

Det fungerar, och är helt underbart, precis vad jag ville ha, tack tack

1
Bevaka tråden