Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Presentation xmarcusx

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2009-01-16 11:43

Tänkte att det var lika bra att presentera mig. Marcus heter jag, född 1977, och bor i Helsingborg (inflyttad från småland) med min fru och hund (och till sommaren kommer vårt första barn).
Största intresset fröutom datorer är bilar och motorer, musik och film. Har även under årens lopp åkt en hel del skateboard, men på senare år ha det tyvärr blivit mindre av den varan pga tidsbrist, men får jag tillfälle blir det en runda på brädan.
Jag arbetar på ett känt orangefärgat transportföretag (ökänt i Applevärlden??? ) där jag har hand om importsändningar till Sverige. Är egentligen utbildad inom media- och kommunikationsvetenskap och har tidigare arbetat som multimediaproducent och originalare, men pga arbetsmarknaden så har det varit svårt att hitta arbete inom den branschen, och därför har jag av någon outgrundlig anledning hamnat inom transportbranschen. men jag trivs bra och har bra kollegor.

Första datorn var en C64 i början av 80-talet, och har därefter använt nästan bara Windows-datorer, med några få undantag. Jag kom i kontakt med Apple på riktigt i mitten av 90-talet då jag skrev mitt specialarbete i gymnasiet på min fars jobbdator som var en gammal PowerBook av något slag (gissar på PB 150 med styrkula). Efter det dröjde det till min högskoleutbilning runt 1999 som jag fick arbeta med Mac igen undet några kurser i trycksaksproduktion. i början av 2008 switchade jag på riktigt till Mac efter år av suktande efter en Mac. Det blev då en vit MacBook 2.4 GHz med 2 GB ram och 160 GB HDD. Har inte ångrat mig en sekund att jag bytte. Allt bara funkar som det ska, med undantag för min gamla skrivare som det inte finns drivrutiner för OSX till. För frugans del så funkar skrivaren perfekt, men där krånglar allt annat mer eller mindre (windows-dator). Jag har under årens lopp blivit familjernas och vännernas privata datorsupport och har fått lösa det mesta inom datorrelaterade problem. Det man inte kunnat genom utbildninh har jag fått lära mig själv genom att läsa mig till det och prova mig fram. Har på lagat sönder och lagat saker hela igen under årens lopp. Är väldigt nyfiken av mig av allt tekniskt jag stöter på från datorer till bilar.

Jag har surfat runt och läst länge här på 99 både innan och efter jag skaffade min MB, men först nu på sistone som jag tagit mig i kragen och registrerat mig här. Så då var vi äntligen i gång

Några frågor?

Ännu en Helsingborgare (fast importerad såklart)!

Det verkar som du haft en del erfarenheter med datorer och teknik.
Känner igen det där med att vara datorsupport "Bördan" man får ta som teknikintresserad.

Du låter som ett bra och trevligt tillskott, välkommen som aktiv med-99:are

  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2009-01-17 00:07

Ett Välkommen passar sig väll väl efter en så bra presentation !

  • Medlem
  • Vallentuna
  • 2009-01-17 12:27

fel plats i forumet. (mitt ursprungliga inlägg alltså)

Men välkommen Marcus

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2009-01-18 11:43

Tackar så mycket för välkomnandet *bockar och bugar*

Ursprungligen av xmarcusx:

Tackar så mycket för välkomnandet *bockar och bugar*

Välkommen från mig också !:)
Är från Helsingborg ursprungligen men bor i Göteborg sedan länge.
Mysig vovve ! Är den din ?
Hoppas du ska trivas här och att du ska kunna få bra svar på dina frågor. Och ge bra svar på andra frågor också förstås.

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2009-01-19 00:02
Ursprungligen av KaRo:

Välkommen från mig också !:)
Är från Helsingborg ursprungligen men bor i Göteborg sedan länge.
Mysig vovve ! Är den din ?
Hoppas du ska trivas här och att du ska kunna få bra svar på dina frågor. Och ge bra svar på andra frågor också förstås.

Tackar så mycket. Det verkar vara gott om Helsingborgare här inne
Ja det är min vovve, en vit storpudel som heter Moz, döpt efter Morrissey.

1
Bevaka tråden