Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

MacBook Air strömklump brännhet och luktar bränt, farligt?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-01-15 23:25

Jag skulle flytta på strömklumpen till min macbook air förut... jag brände mig! jag svor högt "JÄÄVLAR!!

sen tog jag den med en grytlapp, och den luktar bränt, ungefär som trä som stått nära en eld...

datorn laddas fortfarande osv dock, och den e helt vit klumpen inte så att den ser bränd ut...

skall dem bli så varma?

Låter inte helt normalt och riskfritt...

Du kan kolla här och här.

  • Medlem
  • Göt-la-borg
  • 2009-01-16 00:40

Nu var det väl mer själva klumpen som Esa är orolig för?
Att MBA:n är het och drar igång fläktarna är ju en sak.
Men visst hör det ihop, ju mer datorn får jobba med fläktar desto mer ström lär den ju dra?

Ursprungligen av KaRo:

Du kan kolla här och här.

  • Medlem
  • Göt-la-borg
  • 2009-01-16 00:32

Så het blev min "vita klump" som jag laddade min Powerbook 12" också ibland.
Men den krånglade aldrig med laddning eller så, men det är klart man blir fundersam....
Har du garanti så slå en signal och hör för säkerhets skull, inget roligt om det börjar brinna.

  • Medlem
  • International user
  • 2009-01-16 08:10

Har du brand i din hemförsäkring?
Hur gäller den nu när du vet att den är skollhet och luktar bränt?
Vilket ansvar tycker försäkringsbolaget att du har om det skulle börja brinna?

Reklamera!!!!!!

Yes!!

Håller med Yes ovan.

Det är ju inget som säger att den kan bli varmare en natt när du ligger och sover ....

Jag hade sett till att lägga en termometer på den. Så har du ett faktiskt tal att komma med.
Sedan hade jag ringt Apple / Serviceställe.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-01-17 12:02

Ett (provisoriskt) tips är att placera den på en bit metall, som leder bort värmen bra, när du laddar din MBA. Jag brukar lägga laddaren (som dock aldrig bli brännhet) till min MBP på mitt soffbords metallskena till ben. Då blir den klart svalar än om den bara ligger på golvet eller i soffan och jag inbillar mig att den kommer hålla längre.

1
Bevaka tråden