Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Transmit laddar upp stor fil långsamt

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har betalversionen av Transmit, senaste släpp. Nu ska jag tanka upp en fil till min server. Filen är på 120 meg. Det går oerhört långsamt att tanka upp, mycket långsammare än det borde men det kan jag ta. Vad jag däremot inte kan ta, är att Transmit verkar bugga nåt så inihelvete. När jag väntat de 4 timmar det tar att ladda upp filen, börjar Transmit som det verkar helt sonika om. När jag gick för att äta middag, var det på 90% upptankat. Nu är det på 10 - d.v.s. Transmit har börjat om. Jag har försökt detta 3-4 gånger nu och det händer samma sak jämt, även på andra servrar. Vad är detta?!

Har du provat använda andra FTP produkter, t.ex. Cyberduck, och se om de laddar snabbare, om inte kan felet ligga på serversidan eller i nätverket.

Om det är FTP det gäller så borde Cyberduck funka bra, men gäller det SCP/SFTP så har i alla fall jag haft stora problem. (Långsam överföring över scp. Över sftp är överföringen snabbare men verkar göra konstiga saker då min router hänger sig efter ungefär 30 minuter. scp i terminalen funkar dock klockrent )

Redigering: Ohh! 1024 inlägg!

Ursprungligen av staed:

Om det är FTP det gäller så borde Cyberduck funka bra

CyberDuck är segt och buggigt, rekommenderas inte, av mig i alla fall. Det är på min lista av program som man bör avsluta när det går trögt - när det är inaktivt!

Det sjuka är att det vill ladda upp IGEN. Hastigheten är en sak, men varför kan den inte spara filen och vara klar, efter 100 procent? Jag fattar verkligen inte. Nu körde jag megaupload istället eftersom det var lite brått men jag får nog luska vidare senare. Går ju inte att ha det så här...

Jag har kört Transmit i flera år och har den senaste versionen.
När jag började med Transmit så hade jag webbsidor på Sajthotellet och på Spray.
Det gick mycket snabbare att ladda upp på Sajthotellet än på Spray. Jag kontaktade Spray flera gånger i ärendet till ingen nytta. Till slut gav jag upp och flyttade det jag hade på Spray till One istället - och One gick lika snabbt som sajthotellet.
Jag upplever inga som helst problem med Transmit och jag har inte hittat några buggar i det, men om du upplever buggar i Transmit så rekommenderar jag att du kontaktar de som har skrivit programmet. De brukar vara trevliga, vänliga och supportiga.

Dock - det kan vara så att det inte är Transmit som är problemet, utan det kan vara servern som ger Transmit konstiga signaler och att det är servern som får Transmit att ladda upp igen.

Som sagt - när jag hade problem så låg det helt klart hos webbhotellet (Spray). När jag bytte webbhotell försvann problemet.

Ok, ska kolla. Märkligt dock, provade ju två olika servrar som alltid brukar funka.

För mig har Transmit varit det klockrena och i många år ultimata alternativet för FTP.

  • Medlem
  • Lund
  • 2009-01-16 21:38

Jag använder Transmit så gott som dagligen i mitt arbete sen flera år tillbaka, och även regelbundet på fritiden. Jag har inga problem med buggar, och hastigheten är det inget som helst fel på (om jag inte laddar upp till en server med slö lina då).

Det är ju lite svårt att säga vad det är som strular i det här fallet, men jag tvivlar på att det är Transmit som är problemet. Men testa med andra klienter som jämförelse. Prova även att växla passive mode och se vad som händer.

Annars är det nog så att det är servern eller någon brandvägg som är problemet.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-01-16 21:54

Kan bara instämma i kören. Transmit har aldrig gett mig ett problem någonsin.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-01-17 12:40

Man får vad man betalar för. Cyberduck vs Transmit är ett bra exempel på detta.

Ja, Transmit är jättebra i andra avseenden och jag har inte haft trubbel förut. Cyberduck funkade fint också men jag håller med om att det var lite buggigt. Sen verkar de släppa en ny version typ varje dag - kanske ett tecken på att de fortfarande täpper till en del hål...

Jag har samma problem som n00bkillaz. Försökt skicka en quicktime på runt 650mb med Transmit men när jag kom tillbaka efter att den stått och tuggat i 3h så var jag tillbaka på 5mb. Hade helt plötsligt börjat om. Har hänt en gång tidigare och då var det en annan ungefär lika stor fil jag försökte skicka.
Ska sitta och vakta den här gången och hoppas att jag får några sekunder efter den kommit upp till 100% så jag hinner avbryta uppladdningen.

1
Bevaka tråden