Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nya iMac i januari - dags att byta ?

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Ja nu är det tydligen på gång med nya iMac. Undrar vad dom kan tillföra för större nyheter.
http://macworld.idg.se/2.1038/1.203098/ny-imac-i-januari

Dagens design är ju över fyra år gammal så det vore kul att se vad de skulle kunna hitta på i en helt ny iMac.

Dagens iMac design är 1,5 år gammal. Tänkte du på Mini?

Jag tror designen kommer inte att ändras på ytan. Kanske lite tjockare enligt några om det blir såna där quad processorer. I vilket fall, spännande att se...

Nej. Den har förändrats en hel del under åren, men i grunden har den sett likadan ut sedan sensommaren 2004. Färger och material har tillkommit och försvunnit, men det är ju inte så stora förändringar.

  • Medlem
  • Mjölby
  • 2008-12-24 13:04

Och det värsta är att min gamla iMac 20'', 'Hero' från 2004, bara tuffar på utan att visa det minsta ålderstecken. Jag som skulle behöva en modern processor också i den stationära...........' Möjligheten, läs tvånget, av att köra Kartex blir nog avgörande till slut.

  • Medlem
  • 2009-01-13 18:33

28" iMac med 2560x1600 skulle nog få mig att byta bort min personaldator...

Jodå. Det är inte kattskit precis … den här sajten gissar att det ska komma.
Men, men. Vi får vänta och se om det finns någon sanningshalt i dessa påståenden. Eller rättare sagt kvalificerade rykten som det är frågan om.

Jag hoppas att något nytt dyker upp när Apple fyller 25 år! Det skulle vara perfekt timing för det.

28 tum måste vara perfekt för proffsbruk. För privatbruk lite stort, om man inte är filmintresserad och tänker se en hel del filmer direkt i datorn.

Även 24-tummaren kändes stort när den kom, men nu verkar det nästan som standard!

Just undrar, hur det känns för dem, som har stora LCD-skärmar hemma, att sitta i vardagsrummet och använda datorn med dem?
Låt oss säga från 40-42 tum och uppåt.

En 28" vore ju underbart, jag väntar med spänning till nästa lördag. Hur mycket gissar ni att prislappen skulle hamna på?

Ursprungligen av claudiomarino:

...jag väntar med spänning till nästa lördag...

Varför just nästa lördag? Vad händer då?

Jag hittar ingen hänvisning till det datumet i någon av de länkar som publicerats här.

Citerat från Wikipedia:
"...Den första datorn som kallades Macintosh och hade 128k minne introducerades 24 januari 1984..."

Således blir nästa lördag 25-årsdagen

1
Bevaka tråden