Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Medal of Honor: Spearhead Demo ute nu

Tråden skapades och har fått 19 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-04-05 00:48

Finns att hämta på versiontracker.
Bara multiplayerbanor men ändå.

Jaaaa Nu behöver jag inte vänta på att spelet ska koma till sverige innan man kan få njuta av läckerheterna.

Detta ögonblick har jag väntat länge på.

Få se bara 133.2MB kvar.... (ok, ok jag tar bort det dära med ögonblicket)

Jess. Att jag kommer tanka hem i morgon.

Det går seeeeeeeeegt!!!

Helt värdelöst tråkigt och ospelbart på en G4 "Quicksilver" 867 MHz, 512 MB RAM och Ge Force 2 MX 32 MB VRAM och OS X 10.2.4.

Inte det tjockaste grafikkortet, men jag tror även det handlar om optimering.

OS X e kass på 3D Open GL!!!!

Bara för att testa måste jag ladda hem demot till brorsan och testa på hans P4 1,3 GHz, 384 MB RAM, likadant grafikkort som jag och Windows XP Pro.

Jag tror jag vet vem som vinner. Med god marginal...(godare än vad hårdvararn på pc'n är värd, men Windows XP är attans optimerat för lir).

MoH:AA funkade helt ok på min QS 733/384/Gf2MX. MoH:AA:Sp borde väl funka helt ok på den också, eller?

Det är väl inte så mycket skillnad i koden. Bara nya modeller/skins väl?

Eller är det mer som är nytt?

På min burk går det kass och detta fastän man drar ner all grafik till lägsta av den lägsta kvalitén och kör 640 x 480 storlek.

  • Oregistrerad
  • 2003-04-05 21:26

Jag kör spelet på min TiBook 1 gHz med 64 mb Radeon 9000 kort, med alla grafikinställningar på högsta. Det går ganska bra men laggar lite i närkamper.

Har märkt att det verkar bero lite på vilken server man är inne på huruvida grafiken hänger med eller inte. Men det är klart, man får inte lika bra bild som i mohaa på en pb 12". I vilket fall som helst helt funkis och jäkla skoj. Man kan ju hoppas att det färdiga spelet är lite mer optimerat, eller att det åtminstone kommer en uppdatering som fixar lite mer fart precis som med mohaa.

powerbook-klanen i Malmö testkörde idag och kom, som ohennig nämnde, fram till att val av server spelade stor roll samt att spelet antagligen inte är riktigt optimerat ännu...

Men yeah! Schysst ny allied-snubbe:

Grym mustasch!

Och nytt coolt vapen på tyska sidan, Gewehrgranate:

som förutom gevär går att använda som granatkastare:

Senast redigerat 2003-04-10 16:21
  • Oregistrerad
  • 2003-04-10 16:09

Vad betyder detta: "Couldn't load default.cfg"?

Jag har laddat ner demot och packat upp, men när jag ska starta spelet så kommer detta meddelande upp...

  • Medlem
  • Schtåkkhålm
  • 2003-04-10 22:09

Verkar flyta på helt OK i 1024x768 16bit, men det är slöare än vanliga MOHAA(inget SMP-stöd?)...

(Dual G4 867, 768Mb ram, GeForce 4MX)

Till er alla som inte vet det än så har spearhead släppts, nu är den värsta väntan här... Väntan på att få händerna på den.

  • Medlem
  • 2003-05-15 11:43

Kommer inte köpa så länge EA inte vill jobba med Even Balance för att integrera Punkbuster (eller något annat fuskstopparsystem).

Spearhead kräver mer CPU än MoH:AA även på pc för de som undrar.

Citat:

Vad betyder detta: "Couldn't load default.cfg"?

Spearhead är en påbyggnad så det betyder antagligen att du inte har MoH:AA på hårddisken. 'default.cfg' ligger i den stora 'pak0.pk3' filen i (nästan) alla Q3A baserade spel.

Demot var helt värdelöst. Ingenting fungerade lika bra som MOHAA. Är det någon som spelat hela spearhead än som vet om det är samma problem där???

  • Medlem
  • Schtåkkhålm
  • 2003-06-04 09:56

Upplever att Spearhed avsevärt snabbare än Demot

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2003-06-04 13:03
Citat:

Skrevs ursprungligen av zipper132
Demot var helt värdelöst. Ingenting fungerade lika bra som MOHAA. Är det någon som spelat hela spearhead än som vet om det är samma problem där???

Jag har spearhead,visserligen PC version.Men det funkar utan problem.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-06-04 13:36

Det är ju Alexander Bard!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-06-04 13:40

Jämför!

Nu när du säger det!!

Crazy Borts ÄR Alexander bard

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-06-04 13:48

Det är det nog. Eller kanske Dupond eller Dupont minus plommonstop?

1
Bevaka tråden