Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Jag är inte så jävla glad idag..

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Huddinge
  • 2009-01-14 15:16

Som motpol till tråden http://www.99.se/supporter-lounge/246539-ja-e-sa-jaevla-glad-idag.html skriver jag denna.
Blev idag inkallad till chefen för att få meddelande om jag inte fick arbeta kvar på företaget. Jag och 23st till blev arbetslösa efter dagens möten. Idag är det inte lätt att ha Scania och Volvo som största kunder, men jag ska inte vara allt för bitter då jag även ser möjligheter med detta.

Shit ! Låter inte kul.
Jag har inte blivit arbetslös men blivit omorganiserad tillsammans med alla min kollegor.
Shit det också.

Intressantast förstås; vilka möjligheter poppar upp för dig nu ?

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2009-01-14 16:15

Jag har jobbat i en bransch som inneburit att man varit extremt eftertraktad på arbetsmarknaden för bara några månader sedan, nu är det raka motsatsen till det. Funderingarna är väl att ta lite av sparpengarna till att resa bort någon månad för att sedan ta tag i saker och ting hemma igen efter några månader. Tänkte göra så pga att arbetslusten är som bortblåst, dagarna på jobbet består av att vänta på att komma hem för att det inte finns något att göra, mycket kaffe och skitsnack dvs.

Sätt dig inte med skitsnackarna ! Det brukar inte ge något.

Vi har haft en man som har stöttat oss i omorganisationen. Det var bra att få lite perspektiv på hur sån´t här kan hända, ta bort den personliga "skulden" och även se vilka nya möjligheter som öppnar sig. För det gör det ju alltid. Jag har själv funderingar på att söka ett annat jobb och slippa den långa resvägen.

Att resa är alltid ett bra sätt att få nya idéer. Ibland tycker jag faktiskt det räcker att åka iväg på en kort resa för att känna sig pånyttfödd.

...därför att min hamburgare fick en massa rostad lök som jag inte beställt, vilket på grund av ren lathet leder till att jag förlorar 50kr när jag inte orkar gå tillbaka och säga till.

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2009-01-18 16:45

Egentligen borde varje person i Sverige ha två, tre yrkesutbildningar så man kan gå från det ena till det andra beroende på efterfrågan.

Sedan vill jag rikta en uppmaning till de köpstarka som läser 99.se (de verkar inte vara så få) KONSUMERA AV BARA HELVETE!!

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2009-01-18 18:23
Ursprungligen av planB:

Egentligen borde varje person i Sverige ha två, tre yrkesutbildningar så man kan gå från det ena till det andra beroende på efterfrågan.

Sedan vill jag rikta en uppmaning till de köpstarka som läser 99.se (de verkar inte vara så få) KONSUMERA AV BARA HELVETE!!

Det kan bli så att man börjar på en ny utbildning nu när ekonomin är så pass ostabil som den är, kan tänka mig att största chansen att få ett jobb nu är att få tillbaka mitt gamla som cnc-operatör. Det kommer nog inte hända på ett tag.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-01-20 11:26
Ursprungligen av planB:

Sedan vill jag rikta en uppmaning till de köpstarka som läser 99.se (de verkar inte vara så få) KONSUMERA AV BARA HELVETE!!

Sådärja, har precis beställt en ny hårddisk!

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2009-01-19 15:58

Vad sägs om lite pepp inför kommande job(s)-intervjuer?

http://www.youtube.com/watch?v=BcbOGamZrhI

(ursäkta om den postats många gånger förut)

  • Medlem
  • Hemmesdynge
  • 2009-01-19 17:22

Låter bra! Kom igen, utbilda er så får jag jobb (jobbar på univ )

1
Bevaka tråden