Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Stuffit Expander öppnar inte .bin-fil

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Försöker öppna en .bin firmware http://network.free-driver-download.com/D-Link/39996/D-Link-DIR-635-Wireless-Router-Firmware-v1.09.html with the official (?) firmware driver. i Stuffit Expander 13.0.3 men får felmeddelandet "Unable to determine file format. The file "/Users/X/Desktop/dir635_firmware_109.bin" does not appear to be compressed or encoded. It is advised that you obtain further information about the contents of this file from the sender or provider of the file."

Why? Tacksam för hjälp! / Mårten

  • Medlem
  • 2009-01-14 15:01

I Mac OS X inbyggda uppackare får jag en fil med följande namn: dir635_firmware_109.bin.cpgz. Dubbelklickar jag på den får jag en bin-fil igen. I Stuffit Expander får jag samma felmeddelande som du. En cpgz-fil ska kunna packas upp med hjälp av Gzip. Läs mer här.

Bin-filen ska väl inte packas upp, utan laddas upp som den är till routern?

Den bin-filen är med stor sannolikhet ingen komprimerad fil, utan är den fil du ska uppdatera routern med. Gå in i routerns inställningar välj uppgradera firmware och välj därefter bin-filen du har på hårddisken och välj uppgradera. På min netgear är det precis så man gör för och uppgradera, kanske är liknande förfarande på d-link.

För säkerhets skull ta en backup på nuvarande inställningar i fall problem uppstår.

Ursprungligen av Mikael E:

Den bin-filen är med stor sannolikhet ingen komprimerad fil, utan är den fil du ska uppdatera routern med. Gå in i routerns inställningar välj uppgradera firmware och välj därefter bin-filen du har på hårddisken och välj uppgradera. På min netgear är det precis så man gör för och uppgradera, kanske är liknande förfarande på d-link.

För säkerhets skull ta en backup på nuvarande inställningar i fall problem uppstår.

Tack för tipsen, testar att ladda upp oupppackad ikväll och rapporterar igen om det funkat. /Mårten

1
Bevaka tråden