Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Föra över enstaka låtar till iPhone?

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag är på resande fot och vill föra över några enstaka låtar till min iPhone utan att förlora det musikbibliotek jag redan har där i.

Hur gör jag detta, går det?

Har sökt men finner enbart hur jag för musik från iPhone till iTunes.

Finns det ingen här som har en susning?

Funkar det inte fixa låtarna manuellt? Eller det fungerar bara med 1 bibliotek?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-06-27 20:02

Med SwapLibrary funkar det att byta bibliotek.

  • Medlem
  • Järfälla
  • 2008-06-28 02:57

Kryssa bara i ruta "synkronisera manuellt" så kommer inga av dina bibliotek förstöras, har testat själv

  • Medlem
  • Sigtuna
  • 2009-01-02 15:07

När jag klickar på "synkronisera manuellt" eller vad den heter, så säger iTunes till mig att detta kommer radera varenda låt, bild och film på hela iPhone, för att sedan låta mig sköta det manuellt. Har förstått att den enda utvägen verkar vara att radera allt och sedan börja från början, den här gången manuellt.

Om det finns någon som vet ett bättre sätt så berätta gärna, annars gör jag det den dumdryga vägen om typ en vecka när jag kommer hem

  • Medlem
  • International user
  • 2009-01-02 16:55

Om du vill bara kopiera låten från datorn till iPhonen utan att lyssna på den så kan du använda airsharing.

Det ska gå att stänga av automatiskt synkning. Det gjorde jag på min mors iMac för bara någon vecka sen. Om du kan lägga in musiken vet jag inte. Jag kunde inte spela upp något från iPhonen i alla fall. Det tyckte jag var rätt dåligt.

//Rob

asså med min iphone när jag kryssar i "Överför mannuellt" så raderas ingenting på iphonen:P jag har lagt in en kompis bibliotek och mina egna är kvar.

Allt raderades..

...för mig när jag kryssade i att sköta detta "manuellt", så beware. Den varnar ju två ggr, men jag struntade i det eftersom jag läst här att det var lugnt (gör inte så mycket dock). Löjligt att inte kunna dra enstaka låtar/album från din iTunes på jobbdatorn till iPhonen (för att lyssna på vägen hem t ex) utan att behöva radera det andra. Nu måste du ju först föra över dem till Iphones "virtuella" hårddisk, sedan föra över dem till ditt Itunes-bibliotek hemma och sedan synka iPhone igen...Omständligt var ordet. Eller har jag fel i detta?

Jag använder appen FileMagnet för att lyssna/se på temporära/tillfälliga ljud och video. Däri har jag också andra dokument, busstidtabeller, etc - som har kort bäst före datum. Det krävs dock WiFi för administrering av FileMagnet. Det finns ett annat program som kör med USB, men då måste man först öppna iTunes och köra en synk för att sedan kunna skyffla filer...så det programmet går verkligen bort.
Om någon känner till en app (på iTunes App Store - no crack shit please) för filtransport/filspelande som bara kräver att man trycker in iPhone'n via USB så skrik högt. I want it.

Ett litet tillägg till mitt eget och till övriga då. "SwapLibrary" som omnämns ovan kan jag inte hitta, däremot SwapTunes i Cydia (om Jailbreakad of course). Likförbannat bökigt. Borde kunna synka ändå och lägga till enstaka låtar/album...

Zimmerman, DiskAid funkar och är gratis (googla). USB, du behöver inte synka iTunes, bara att klicka ner när den och iPhoto öppnas. Kör det jämt när jag "skyfflar"...

1
Bevaka tråden