Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Jag använder twitter, gör du?

Tråden skapades och har fått 59 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Märsta
  • 2009-01-12 07:45

tänkte bara kolla ifall att någon mac beroende använder det själv använder jag Twitterrific av IconFactory och tycker de kan vara rätt trevligt, men skulle vara mer intressant ifall fler använde de
(för er som inte vet vad twitter är!)

om ni vill å har lust så är de bara att kolla in kan vara rätt trevligt för oss som har lite sömnproblem att kolla vad andra gör..

kolla in min twitter här!

Självklart använder jag Twitter! Man är väl modern.
Har gjort så i några år nu - tycker att det är ett trevligt sätt att meddela vad man gör.
Som tur är börjar tjänsten bli stabil det var den inte riktigt i början.

Saken blev inte bättre att det kom en Twitter app till iPhone heller.

  • Medlem
  • Märsta
  • 2009-01-12 07:53
Ursprungligen av Mattias Hedman:

Självklart använder jag Twitter! Man är väl modern.
Har gjort så i några år nu - tycker att det är ett trevligt sätt att meddela vad man gör.
Som tur är börjar tjänsten bli stabil det var den inte riktigt i början.

Saken blev inte bättre att det kom en Twitter app till iPhone heller.

nee va trevligt snabba svar vare här också ^^

du har inte lust å dela med dig din?

Jag finns på twitter.com/snowracer sedan 913 tweets tillbaka. Missa inte heller listan med svenskar på Twitter.

/c

  • Medlem
  • 2009-05-03 13:52
Ursprungligen av Christian Å:

Jag finns på twitter.com/snowracer sedan 913 tweets tillbaka. Missa inte heller listan med svenskar på Twitter.

/c

Hahaha! En (1) person twittrar i Värmland.

  • Medlem
  • Arvika
  • 2009-07-03 17:21
Ursprungligen av Baron:

Hahaha! En (1) person twittrar i Värmland.

Hehe det kunde nog ha varit jag...fast stod visst inte med på listan

  • Medlem
  • Märsta
  • 2009-01-12 08:28

se där ^^ tackar, följer dig också eftersom ja inte har många att följa än ^^

Ursprungligen av Dan1jel:

se där ^^ tackar, följer dig också eftersom ja inte har många att följa än ^^

hahaha du får gissa dig fram vad mitt twitter id är.

  • Medlem
  • Täby
  • 2009-01-12 09:30

Har inte riktigt förstått grejjen, det e väl typ som status på facebook? Eller?

  • Medlem
  • Märsta
  • 2009-01-12 19:56
Ursprungligen av kainen:

Har inte riktigt förstått grejjen, det e väl typ som status på facebook? Eller?

kolla hemsidan så ser du
det finns även en film där som förklarar vad twitter är

Jo det är typ status på Facebook men mycket snabbare och mer mobilt.
Du kan infoga bilder och lite sådant.

  • Medlem
  • Märsta
  • 2009-01-12 20:02

som sagt för er som vill så är det bara att lägga till mig ^^

  • Medlem
  • Märsta
  • 2009-01-12 20:03

hehe ja du ingen aning faktiskt ^^ mattias.hedman?

Enklare än så.

  • Medlem
  • Märsta
  • 2009-01-12 21:58

hehe då vet ja ärligt talat inte ^^

Ursprungligen av Dan1jel:

hehe då vet ja ärligt talat inte ^^

mattias

http://www.twitter.com/easedrop

Använder Twitter för att uppdatera statusen automatiskt på både hemsida och FaceBook (via Twinkle i iPhone).

  • Medlem
  • Märsta
  • 2009-01-12 23:09
Ursprungligen av Martin Pettersson:

http://www.twitter.com/easedrop

Använder Twitter för att uppdatera statusen automatiskt på både hemsida och FaceBook (via Twinkle i iPhone).

nice hur lägger man in bilder osv via twitter? är de på iphone eller kan man göra de med twitteriffic också?

Jag förstår inte hur en sån sak kan gå runt. Själv finner jag det helt ointressant vad folk skriver i sin status på Facebook till exempel och därför verkar hela den här tjänsten väldigt ointressant för mig. Men uppenbarligen intresserar det många andra, så vad ska jag komma och snacka för?

  • Medlem
  • Märsta
  • 2009-01-12 23:27

ne gillar inte heller sådan här saker, men många personer som Louis Mantia som gör iconer å bakgrundsbilder har twitter så de är alltid kul å se när dem gör nya saker eller vad dem snackar om ^^ men som sagt igentligen har ja ingen användning utav de, mer för att testa å för skojjs skull

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2009-01-13 17:49

Nej, jag använder heller inte Facebook. Secondlife eller dylikt. Alltså är jag en vanlig normal tjurgubbe. :/

Ursprungligen av Gunnar B:

Nej, jag använder heller inte Facebook. Secondlife eller dylikt. Alltså är jag en vanlig normal tjurgubbe. :/

Facebook, tröttnade fort. Man springer omkring och "gör" en massa saker. "Zappter bjuder dig på en drink". "Z ger dig ett Vampyrbett". Allting är bättre IRL....
Man skulle hitta sina vänner.. visst att mina 42-åriga vänner lägger upp en FB-sida... som jag kan hitta. Hittade två från gamla gymnasiet så var det bra.

Secondlife går bara ut på att gå omkring och vara snygg, chatta och lyssna på musik. Ingen gör ngt vettigt, alla saker man gör är bättre IRL.

Dylikt; Kamrat - maxålder 13; Lunarstorm (lever det än?) - maxålder 15

Vad kan Twitter förgylla mitt liv med. Att jag talar om vad jag gör hela tiden?
"19:03 bajsar, hårt", "19:30 Rapport", "21:50 sover i soffan". zzzzzz
Tror inte jag är ens avlägset intressant för ngn.

  • Medlem
  • Bollnäs
  • 2009-01-13 19:02

Jag kör Jetwit för att publicera simultant på Twitter och Facebook.

Vet inte riktigt om Twitter kommer att ta fart här i Sverige. Tror att det är Facebook som är da shit under överskådlig tid. I och med det så prioriterar jag uppdateringarna på Facebook (FB-app på iPhone tex).

Att folk följer ens status på FB är det ingen tvekan om. Jag får massor av kommentarer där hela tiden.

Jag irriterade mig oerhört på vampyrbett och annat tjafs som var på FaceBook när jag reggade mig och la ner FaceBook i ett par månader. Men jag tror att det var en "barnsjukdom" när det var rätt nytt, för nu på senare tid så har i alla fall jag sluppit sådant från mina vänner. Jag använder FaceBook för att hålla lite koll på spelningar/klubbar/födelsedagar/etc och vad folk som jag känner har för helgplaner. Enkelt och smidigt att hålla sig ajour med vad som händer.

Men jag kan säga det att utan iPhone och Twinkle så hade jag aldrig reggat mig på Twitter. I och med att man kan hålla lite koll vad folk twittrar om i närområdet så finns det en poäng. Jag har till och med varit på en Twitter-träff (läs druckit öl) med en handfull människor som twittrat i Stockholms-området som jag inte kännt innan.
När jag var i Brasilien så var det också praktiskt att kolla Twitter för man kunde ställa frågor om vad som var värt och se i närområdet och de som använde twinkle/twitter var väldigt hjälpsamma. Detsamma gäller här i Stockholm där man agerat turist-guide åt tyskar och amerikanare som undrar vad de bör se efter att de avverkat Gamla Stan och Slottet.

Från början var allt (FaceBook/Twitter) ett socialt experiment för min egen del, och jag har provat andra tjänster också. Men vissa är så pass bra/roliga/nyttiga att man håller sig kvar, de som inte tillför något slutar man använda.

Finns det NÅGON tjänst i det här skiktet eller vad man skall säga som man har NYTTA av. Eller är allihop liksom bara underhållning ?

Det beror på vad man menar med nytta.
Jag har gjort affärer via Facebook om det räknas.
Alla prata med sina vänner på detta sätt kan ses som en nytta samt att hitta gamla näst-intill bortglömda vänner är roligt det med.

Har lagt till Twitter bokmärke längst ner i alla trådar nu!

Vill ni ha er Twitter status på profilsidan också?

Ursprungligen av Björnström:

Vill ni ha er Twitter status på profilsidan också?

Why not.

  • Medlem
  • Nacka
  • 2009-01-20 21:12

Jag började twittra idag http://twitter.com/emilsund

Bevaka tråden