Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Adiumproblem efter ominstallation av Leopard

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

jag har letat överallt och inget har hjälpt. jag håller på o bli galen.

jag installerade om leopard igår och efter det så kan inte adium koppla upp msn kontot.
kommer ihåg att jag hade samma problem när jag installerade leopard första ggn och att jag ändrade nåt så funkade det (server, port?).
e de nån som kan hjälpa mig?

-marcelo

  • Medlem
  • Arvika
  • 2008-11-11 16:20

Testa att ladda ned fixen från den här sidan
#8121 (MSN won't connect under Leopard) - Adium - Trac

Har aldrig haft problemet så jag kan inte lova nåt
Lycka till

har provat allt det där men det funka inte.

Ursprungligen av A Love Supreme:

jag har letat överallt och inget har hjälpt. jag håller på o bli galen.

jag installerade om leopard igår och efter det så kan inte adium koppla upp msn kontot.
kommer ihåg att jag hade samma problem när jag installerade leopard första ggn och att jag ändrade nåt så funkade det (server, port?).
e de nån som kan hjälpa mig?

-marcelo

I kontoinställningar finns ett alternativ som heter "Options". Där kan du välja att låta Adium ansluta via HTTP istället för det mer normala sättet. För mig har detta hjälpt ett antal gånger på andra operativsystem och när jag har suttit bakom en brandvägg. Återkom om detta inte hjälper.

Såg att du testat "fixen", men att det inte har hjälpt dig.

Ursprungligen av Tobias Schelin:

I kontoinställningar finns ett alternativ som heter "Options". Där kan du välja att låta Adium ansluta via HTTP istället för det mer normala sättet. För mig har detta hjälpt ett antal gånger på andra operativsystem och när jag har suttit bakom en brandvägg. Återkom om detta inte hjälper.

Såg att du testat "fixen", men att det inte har hjälpt dig.

no dice.

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2008-12-07 16:33

Så vad får du för felmeddelande från Adium? Det är lättare att hjälpa till om du berättar det.

Ursprungligen av Mija:

Så vad får du för felmeddelande från Adium? Det är lättare att hjälpa till om du berättar det.

well...
adium säger: Fel: Anslutningsfel från Notification servern: läsfel
microsoft messenger säger: Inloggningen misslyckades eftersom lösenordet är fel eller inloggningsnamnet inte existerar. Om du har glömt ditt lösenord, väljer du hjälpavsnitt i hjälp-menyn.
amsn messenger säger: Kunde inte ansluta till servern: connection reset by peer

i en windowsdator kan jag logga in på msn utan problem.

bull...

installerade mercury messenger o den funkar!
grymt fult program dock.

  • Medlem
  • International user
  • 2009-01-13 11:20

Installer version 1.3.1. Microsoft har spärrat de nya, o kan därför inte få kontakt, alternativt uppdatera till beta 1.3.3

http://mac.feber.se/art/148195/microsoft_blockerar_adium/

Dock är sägs de att de ska vara uppdaterat nu, men man vet ju aldrig.

1
Bevaka tråden