Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple på CES 2010??

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

http://www.appleinsider.com/articles/09/01/09/source_apple_plans_to_attend_ces_in_2010.html

Jag tycker att det låter helt vansinnigt men upphovsmannen till ryktet är Daniel Eran Dilger (här under pseudonymen Prince McLean), en mycket kunnig och insiktsfull skribent.

Ja, jag tycker också det verkar tokigt med tanke på att det var mindre än en månad sedan som Apple skrev detta i ett pressmeddelande (min markering):

Apple is reaching more people in more ways than ever before, so like many companies, trade shows have become a very minor part of how Apple reaches its customers. The increasing popularity of Apple’s Retail Stores, which more than 3.5 million people visit every week, and the Apple.com website enable Apple to directly reach more than a hundred million customers around the world in innovative new ways.

Apple has been steadily scaling back on trade shows in recent years, including NAB, Macworld New York, Macworld Tokyo and Apple Expo in Paris.

Men nu är det två sajter som rapporterat detta. Och jag kan förstå om Apple vill visa att de är en stark konkurrent bland andra företag. Men att först dissa mässor så offentligt och sedan göra tvärtom verkar udda, om det är sant.

Ursprungligen av Adrian B:

Men nu är det två sajter som rapporterat detta. Och jag kan förstå om Apple vill visa att de är en stark konkurrent bland andra företag. Men att först dissa mässor så offentligt och sedan göra tvärtom verkar udda, om det är sant.

Vad Apple verkar göra om detta stämmer är att de dissar smalare promässor tilll förmån för breda konsumentmässor, vilket är helt logiskt och finansiellt vettigt, skulle inte förvåna mig dessutom om Apple snart gör ett uppköp eller en samarbetsdeal med någon av de elektronikjättar som ligger lite risigt till ekonomiskt som t.e.x. Pioneer eller SONY...

Ursprungligen av Simon Templar:

Vad Apple verkar göra om detta stämmer är att de dissar smalare promässor tilll förmån för breda konsumentmässor, vilket är helt logiskt och finansiellt vettigt

Jag kan se logiken i att satsa på CES, men det rimmar illa med att precis innan säga "trade shows have become a very minor part of how Apple reaches its customers".

Sen vet jag inte om Macworld var en "promässa", så vitt jag vet var den öppen för alla. Däremot är den smalare än CES förstås.

Ursprungligen av Simon Templar:

skulle inte förvåna mig dessutom om Apple snart gör ett uppköp eller en samarbetsdeal med någon av de elektronikjättar som ligger lite risigt till ekonomiskt som t.e.x. Pioneer eller SONY...

Det tror jag inte händer, även om Apple nog skulle ha råd. Sony och Apple t.ex. är väldigt olika i företagskulturerna.

Grubers syn på det, han är mer skeptisk än jag vågade vara:

I’m with Tom Krazit on this: I think it’s very unlikely Apple would want anything to do with CES. I think it’s far more likely that these rumors are plants from CES, in an attempt to draw third-party exhibitors from Macworld Expo next year, than that they’re true.

I see no reason to doubt what Phil Schiller told David Pogue last week: January is just a bad month for Apple and they just don’t care about trade shows any more.

Ursprungligen av Adrian B:

Men att först dissa mässor så offentligt och sedan göra tvärtom verkar udda, om det är sant.

Precis. Och tänk på alla som blir sura i Macvärlden

Jag kan tänka mig att de har något häftigt de arbetar på för att komma till CES 2010 och verkligen få alla att tappa hakan.
Sätter inga hattar på spel dock.

1
Bevaka tråden