Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Byta Systemdisk

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hallå Alles,

Jo, jag ska byta systemdisk i min gammla G5:a (dual 1.8 power pc). Den nya 1 gb-disken är kopplad via usb i en docka. Jag provade via Carbon copy cloner, men när jag stoppa i den nya disken så händer inget. Bara det frågande frågetecknet

Är det någon som är haj på detta? Jag har utrymmesbrist så disken jag har i nu är det inte något fel på men den är gammal. Jag kör OSX 10.4.11

Hälsar

Lars

De flesta macar kan inte boota via USB (endast vissa Intel-macar va?). Du måste koppla hårddisken internt eller via FireWire för att den ska gå att boota från.

Tack för svar. Och det stämde att CCC inte gav alternativet att göra den bootbar när jag backupade via usb. Däremot när jag körde den internt så fick jag felmeddelande med ett in/output-error när den hade kopierat allt. Provade med att reparera via skivverktyg och reparera disk. När jag jag reparerade disken så fick jag ett fel rapporterat. Jag grät en skvätt o tänkte att nu är det kört.

Lösningen blev ett program som heter Superduper som bara blåste på och nu är allt bytt, klart och fungerandes. Vansinnigt skönt och Superduper verkar superduper.

1
Bevaka tråden