Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

"More" menyn i Finder hänger alla finder fönster i 5min.

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Täby
  • 2009-01-11 22:58

Jag använder mig aldrig av menyn i fråga och har inte haft problem med detta mer än i ett par månader, så jag undrar vad jag kan ha gjort för att det skall bli så här?

För jag musen över "More" alternativet så kommer badbollen fram och alla finder fönster och docken hänger sig i 5min. Det går att cmd-tabba mellan resterande öppna program men inte starta nya eller göra någonting i finder tills den har hämtat någon information (vad det nu än är den hämtar).

Förslag på hur jag blir av med problemet? Går det att inaktivera denna meny på något sätt?

Under "More" kan tredjepartsprogram lägga till plugin de ligger antingen under ~/Library/Contextual Menu Items eller /Library/Contextual Menu Items beroende på om de endast är tillgängliga för dig eller för alla konton på datorn.
Pröva att flytta ut alla ur mapparna till skrivbordet och logga ut och sedan in igen. Om det fungerar så får man lägga tillbaka en och en för att hitta vilken det är som skapar problem

/Adam

  • Medlem
  • Täby
  • 2009-01-12 00:00

Aah jag får kika på det, tack för tipset

Har endast 3st plugins i en av mapparna och de heter:

AutomatorCMM
BluetoothContextualMenu
FolderActionsMenu

Återkommer med resultat senare

  • Medlem
  • Täby
  • 2009-01-12 00:33

Problemet löst, det va Bluetooth pluginen som bråkade, så nu är den raderad

1
Bevaka tråden