Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Internetdelning tappar lösenordet

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2009-01-11 23:20

Jag har en Mac mini C2D OS 10.5.6 från vilken jag använder Internetdelning till mina bärbara, via Airport. Airporten på minin har egentilldelad IP, och jag krypterar Internetdelningen med WEP 128 bitar.

De bärbara hittar nätverket utan vidare, och jag lägger in lösenordet på nyckelringarna, och sedan kan jag surfa på de bärbara utan problem. På den ena har jag 10.4.11 och den andra 10.5.6.

Problemet kommer när de bärbara datorerna och/eller minin har legat i vila. När jag kör i gång de bärbara så är Airportsymbolen grå, den vill ha lösenord till nätverket, och den hävdar att jag ger "fel" lösenord till nätverket.

Enda sättet att få det att fungera är att stänga av internetdelningen på minin, och sedan sätta på den igen. Då kopplas de bärbara upp automatiskt. Utan krav på lösenord.

Det egentilldelade ip-numret förändras inte på minin, från gång till annan, om någon undrar.

Finns det något sätt att slippa detta, förutom att aldrig låta datorerna gå i vila?

  • Medlem
  • 2009-01-13 20:42

*bump*

Har du prövat utan WEP påslaget? Du kan ju pröva att dela ut från den andra som kör 10.5.6 och kolla ifall du kan återskapa samma fel när det är en annan dator som skapar nätverket.

/Adam

  • Medlem
  • 2009-01-13 20:58
Ursprungligen av adamsen87:

Har du prövat utan WEP påslaget?

Ja, samma fel.

Ursprungligen av adamsen87:

Du kan ju pröva att dela ut från den andra som kör 10.5.6 och kolla ifall du kan återskapa samma fel när det är en annan dator som skapar nätverket.

Tack, det ska jag testa.

  • Medlem
  • 2012-11-11 19:43

Problemet försvann i och med Snöleopard 10.6, så det var OS-relaterat.

1
Bevaka tråden