Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vilket laptopställ rekommenderas?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-01-11 17:05

Tänkte köpa ett laptopställ till min MBP late 2008. Var inne hos Macoteket tidigare idag och kollade på Griffin Elevator som tycks vara prisvärt. Gillar dock inte plastfronten, den förstör "Apple-känslan" tycker jag. I övrigt såg det bra ut och priset är det ju inget fel på.

Hur är det med Raindesign Mstand? Det såg lite mer robust ut men samtidigt lite klumpigare.

Synpunkter tas gärna emot.

Hej denna använder jag och trivs med
http://www.raindesigninc.com/ilap.html
peter09

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-01-11 20:03

Har kollat på den men vill ha något som endast är för skrivbordet, alltså lite högre än det du har. De har ju Mstand som jag har kollat på men frågan är om det är värt pengarna jämfört med Griffin Elevator?

  • Medlem
  • Arvika
  • 2009-01-11 20:09

Jag kan rekommendera Griffin elevator, skaffade min för några veckor sen och är helnöjd. Anledningen till att jag valde den före mstand var delvis att elevatorn var billigare, och att jag har för mig att jag läst någonstans att IR-motagaren blockeras så det inte går att använda fjärrkontrollen... Har dock ingen erfarenhet av den själv.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-01-11 20:14

Det lutar åt Griffin Elevator, 299kr är ju billigt och det såg ganska stabilt ut.

Har själv inhandlat ett Griffin Elevator och är grymt nöjd. Använt det ca en månad och uppskattar verkligen den förbättrade ergonomin.

Motiverade den mindre snygga designen med att den är smidig att packa ihop

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-01-11 20:26

Sant, den är ju inte ful men man kan ju ställa sig frågan varför de valde en plast front när den i övrigt är av aluminium? Som så snyggt matchar MacBook serien...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-01-11 20:42

Sådär, då har jag beställt en Griffin Elevator. 299kr från Webhallen, bara att åka in till stan och hämta imorgon. Hittade även Apples aluminium tangentbord och en Mighty Mouse på blocket för 600kr precis. Slår till där också...

Ursprungligen av odelsteken:

Sådär, då har jag beställt en Griffin Elevator. 299kr från Webhallen, bara att åka in till stan och hämta imorgon. Hittade även Apples aluminium tangentbord och en Mighty Mouse på blocket för 600kr precis. Slår till där också...

Smidigt! Då får du samma "set-up" som jag använder, väldigt praktiskt måste jag säga

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-01-11 20:53
Ursprungligen av Marcus_R:

Smidigt! Då får du samma "set-up" som jag använder, väldigt praktiskt måste jag säga

Det känns bra, ska verkligen bli skönt att få upp skärmen lite och få lite "desktop-känsla".

1
Bevaka tråden