Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iChat utan att betala?

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-01-10 20:53

Går det?

Annars får man väl betala men då måste man väl köpa hela "mobileme"?

Jag loggar nu in på en gammal @mac-adress, det fungerar men hur länge till? Den är ju flera år gammal och borde väl inte fungera.

Sedan står det "AIM-kontaktlista" när man loggar in, fast jag inte loggat in via AIM.

Du kan skaffa ett aim-screen-name, kostar inget alls.

Rega ihop ngt snyggt på aim.com

Sedan använder du det när du loggar in med iChat.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-01-10 20:58

Allt gott, tack!

Your welcome Sir....

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2009-01-10 21:19
Ursprungligen av baller:

Jag loggar nu in på en gammal @mac-adress, det fungerar men hur länge till?

Jag har bestämt för mig att jag läst i Apples avtal för dåvarande .Mac att sin @mac.com-adress får man behålla "för evigt" även om man valde att inte betala för tjänsten.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-01-10 21:24
Ursprungligen av NickZse:

Jag har bestämt för mig att jag läst i Apples avtal för dåvarande .Mac att sin @mac.com-adress får man behålla "för evigt" även om man valde att inte betala för tjänsten.

Jag kan nog bekräfta det du skriver. Jag testade .mac när jag fick min Macbook i juni 2006 men valde att inte behålla tjänsten. Testade att logga in med det kontot i iChat precis och det gick bra.

Eller så skaffar man ett gratis iChat-konto hos Apple:
https://myinfo.apple.com/cgi-bin/WebObjects/MyInfo.woa/wa/createAppleId?createacctype=lite&userid=dmac&localang=en_US

När man lägger till ett nytt konto i iChat får man valet att registrera ett iChat-konto gratis. Fungerar utmärkt.

Ursprungligen av baller:

Sedan står det "AIM-kontaktlista" när man loggar in, fast jag inte loggat in via AIM.

Jooo, du har loggat in via AIM.
iChat använder samma protokoll, kör mot samma servrar, som AIM.
AIM är AOL:s instant messenger tjänst. AIM = AOL Instant Messenger.
AOL = America On Line = Amerikas största internetoperatör.

.Mac och Mobile Me kör AIM.

Du kan skaffa AIM-konto via www.aol.se också, så man behöver inte vara registrerad via mobile me.

  • Medlem
  • International user
  • 2009-01-11 01:29

Du kan även använda ditt gmail-konto att logga in med....

Synd bara att iChat ska vara så förbaskat lynnigt. Ibland funkar det och ibland inte. När det funkar är det bitvis lysande, annars mest frustrerande.

  • Medlem
  • International user
  • 2009-01-11 20:29
Ursprungligen av TouchCAD:

Synd bara att iChat ska vara så förbaskat lynnigt. Ibland funkar det och ibland inte. När det funkar är det bitvis lysande, annars mest frustrerande.

Vad är det som inte funkar tycker du ?
Jag kör ganska mycket ichat och har inte haft några problem alls...

1
Bevaka tråden