Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Användarinställning för att stänga av "hämta automatiskt titlar" i nya inlägg

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag skulle uppskatta om man kunde införa en användarinställning för att stänga av
Automatically retrieve titles from external links
när man skriver nya inlägg, alternativt att bocken för att stänga av det inkluderas i snabbsvarsrutan.

Jag använder alltid snabbsvarsrutan längst ner på sidan, och i 99% av fallen när jag skriver en url så är det för att jag vill visa url-en. Jag vill sällan eller aldrig visa titeln på sidan jag länkar till i mina inlägg (i de fall då jag länkar nånstans).

I dagsläget måste jag gå in i avancerat läge och kryssa bort "retrieve titles", eftersom den som standard är påslagen, och detta glömmer jag naturligtvis bort att göra varje gång. Så jag får klicka på redigera, och göra en redigering enbart pga att kryssrutan inte fanns.

Mitt önskemål är alltså (som tidigare nämnts) att man antingen kan stänga av den här funktionen per användare (jag vill tex aldrig ha den), eller att man flyttar bocken så att den är åtkomlig från snabbsvarsrutan (jag ser gärna då att standardinställningen är av, istället för på som den är idag).

  • Medlem
  • 2008-12-07 20:16

Jag skulle trp att det är en funktion vBulletin inte har från början. Så det kräver antagligen en del utveckling alternativt en (annan) plugg.

Jag tror heller inte att majoritete vill vara utan funktionen, så att stänga av den som default tror jag alltså inte på ens om det var möjlig.

Men kanske Martin eller Martin kan ge bättre svar än jag (som bara gissar).

Jag gjorde precis ett inlägg med en länk i, och nu stod länken kvar istället för att bli ersatt av titeln på sidan. Precis vad jag efterfrågade alltså

Med tanke på vad du sa angående att majoriteten inte stör sig på den funktionen undrar jag därför om denna, ur min synvinkel, förbättring gjorts med flit?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-01-11 16:44

Det är så att funktionen inte har fungerat på ett tag men enligt Björnström skulle det felanmälas till utvecklaren (inköpt funktion tydligen).

1
Bevaka tråden