Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

10.5.6 [Tutorial] How to enable four finger gestures on early 2008 MBP natively

Tråden skapades och har fått 18 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Någon som har provat detta??

Tydligen kan man få four finger gestures i gammla macbook nu med detta hack!

10.5.6 [Tutorial] How to enable four finger gestures on early 2008 MBP natively - Mac Forums

/Evol

Senast redigerat 2008-12-16 20:57

Jag saknar mappen Extension helt på min MBP... så tyvärr inte möjlighet att testa

Ursprungligen av BeachMagnus:

Jag saknar mappen Extension helt på min MBP... så tyvärr inte möjlighet att testa

Säker på att du kikar i /System/Library och inte i /Library? Gjorde nämligen det felet själv ska snart testa om detta är något!

So far so good. Säger till om jag upplever kernel panics eller motsvarande.

Nu kan jag iallafall använda fyra fingrar

Tack för tipset!

(btw, jag flyttade den där filen istället för att ta bort den)

Aha! Men jag följde instruktionerna men ingenting hände, samma meny som innan.

För mig funkar det jättebra!

Tack för tipset!

Fick en kernel panic nu. Brukar inte få det så jag misstänker starkt att detta är orsaken.

kanske tidigt att säga men... Tur jag sparade min gamla kext, kör vidare lite och testar

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-12-23 19:38

Funkar kanon för mig!!!
Macbook Air mars-08

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-12-25 15:27

works like a charm

  • Medlem
  • Umeå
  • 2009-01-09 09:46

Funka exakt som det är tänkt! REKOMMENDERAS!! Jag är klart nöjd!
Synd att inte Apple får tummen ur och fixar såna här enkla saker som gör datorägare glada

ingen som märkt av fler Kernel Panics?

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2009-01-09 10:12

Inga kernel panics, men alla former av multitouch slutade fungera efter en omstart.

huu.. trist

Ny rapport:
Jag har inte varit med om fler kernel panics sedan den 17:e dec.
Sen kan jag även meddela att jag använt "four finger gestures" kanske åtta ggr totalt...

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2009-01-09 11:32

Det löste sig genom att ta tillbaka gamla filerna från min TimeCapsule så det var inget större problem.

just nu känner jag mig så nöjd med nyinstallerade multiclutch som satte fart på Firefox

Synd att det inte funkar med min vita macbook

Det funkar finfint med min MBP, haft det i ett över en vecka utan Kernel Panic
Så jävla skönt, man kommer på sig själv ibland med att gå ner till hot corners när man lika gärna kan dra fingrarna

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-01-11 11:48

Tråkigt att folk har fått problem efter försökt att få multi-touchen. Min dator har puttrat på klockrent sen 3 veckor tillbaka utan kernel panics och dylikt. Det är en chill grej att ha men rätt så onödig i det långa loppet. Tror dessutom att jag använt funktionen 4 ggr på dessa veckor

1
Bevaka tråden