Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Macbook till LCD-TV ingen bild

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Kävlinge
  • 2009-01-08 19:50

Hej. Fick just min Sony KDL-46W4000. Kopplar in den på min macbook via mini-dvi-->DVI-->HDMI. Men får inte nån bild alls på TVn. Har testat alla HDMI ingångar. Provat söka bildskärm i OSX men den hittar ingen. Innan hade jag mini dvi till s-video och det funka jättebra på min gamla tv. Även provat med SwitchResX men den hittar ingen tv heller.

Tacksam för alla förslag, desperat

Jag har tänkt koppla in MB till min Sony KDL-32D3000 på samma sätt som du. Men har inte köpt några kablar än.

Hur går det för dig?

Min enda spontana idé är att man måste välja rätt ingång i TVns meny. Jag har ett antal att välja på.

  • Medlem
  • Kävlinge
  • 2009-01-09 11:10

Ja det ska ju funka klockrent vad jag har kunnat läsa mig till.

Sista saken jag kan tänka mig som det är fel på är min minidvi-dvi som jag köpte på kjell, alltså inte Apple original alla andra kablar har jag testat byta. Ändrar ju till ex HDMI 1 på tvn om jag kopplat in i den men som sagt ingen bild inte

Får en ny minidvi-dvi apple original idag och hoppas verkligen att det kommer funka då! Uppdaterar med hur det går sen!

  • Medlem
  • Kävlinge
  • 2009-01-09 20:59

Så nu har jag bild TjooHoo!
Det va minidvi-dvi adaptern från kjell som va kass, en Apple original löste alla problem. Tror dock att jag kör med overscan.

När jag koppla in fick jag svart ram runt bilden, då kryssa jag i "alla bildpunkter" och då verkar det som att en liten bit av pixlarna visas "utanför" tvn :).

KOllat manuallen och letat massor i menyerna men hittar inget att justera det med i TVn

På Samsung måste man döpa HDMI 2-ingången till PC för att få pixelmappning, kanske något motsvarande på Sonyn.

"When a PC with a resolution of 1920 x 1080@60Hz is connected to the HDMI IN 2 port, you should set the “HDMI2 / DVI” mode to “PC” in the “Edit Name” of the “Input” mode."

  • Medlem
  • Kävlinge
  • 2009-01-10 00:39

Fick till det genom att välja visa alla bildpunkter på TVn och kryssa i ett alternativ i OSX inställning för bildskärmen

1
Bevaka tråden