Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

24p Switch utan fläktar, HP Procurve eller annat, tips?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Täby
  • 2009-01-09 08:32

Jag behöver en ny switch till jobbet och när jag har kikat lite så är det en djungel där ute, vet inte alls vad jag ska inhandla.

Krav: Minst 24 portar.
Fläktlös
Unmanaged/Managed spelar ingen roll.
Gärna bra pris men hellre bra kvalitet.
Gbit.

Jag har kikat på en ProCurve 1800 24G Switch (J9028B) och funderar på om den är ett alternativ?

Tacksam för svar

Senast redigerat 2009-01-09 08:47
  • Medlem
  • Umeå
  • 2009-01-09 08:41

Du kommer få problem om du ska ha tag i en 24p switch utan fläktar.

Den här har visserligen fläkt men låter inte mycket och är prisvärd.

LINKSYS SR2024 GIGABIT SWITCH 24 PORT

  • Medlem
  • Täby
  • 2009-01-09 08:46

Jag behöver en tyst.... UTAN fläktar, det är ett krav.

Jag har en Netgear nu men den har fläkt och det fungerar inte längre då rummet där den står har blivit kontor.
Det är inte jätterent hellre så därav är fläktlös ett krav annars kommer det fastna massa skit i fläkten och sen kommer den börja låta iaf.

Vad är det för fel på HPn? Den är fläktlös.

kör med sånhär som desktop switch på jobbet i kontorslokal. iofs bara 8 portar men den funkar väldigt bra...

http://www.dustin.se/pd_5010111841.aspx

  • Medlem
  • Täby
  • 2009-01-09 15:20

Cisco va lite dyrare än HP... en hel del... får 3-4st HP switchar för det priset som en 24p kostar hehe men tack för tipset iaf

Någon som har erfarenhet av HP Procurve serien?
Den verkar ha allting jag behöver och den är fläktlös.

Hittade denna om procurve: http://www.99.se/naetverk-saekerhet/245567-tyst-gigabit-switch-med-16-portar-mer.html

men det stog inte så mycket där heller. Fler erfarenheter uppskattas

HP procurve brukar hålla väldigt bra kvalite även dom. Tror nästan alla switchar i den serien har livtidsgaranti.

Jag skulle i så fall leta upp den billigaste procurve som uppfyller dina krav. (tyst och 24p).

ska det bara vara 100/10?

Kör flera sånna procurve här på jobbet.. Fungerar mycket bra.

  • Medlem
  • Trollhättan
  • 2009-01-09 17:10

WTF, kör på en HP Procurve, den lär funka prima. Förstår att du inte vill ha fläktar i kontorsmiljö.

  • Medlem
  • Täby
  • 2009-01-09 18:13

Det blev en Procurve beställning innan jag gick från jobbet, den kommer på måndag

Det blev den modellen som jag länkar till i första inlägget, det är den billigaste i serien som uppfyllde mina krav. Den har dagen efter utbyte också om det skulle hända någonting med den så det känns tryggt och prislappen blev inte allt för saftig heller.

1
Bevaka tråden