Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tillbehöret är inte avsett för iPhone

Tråden skapades och har fått 25 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Karlstad
  • 2009-01-08 09:17

Investerade i en Belkin bilhållare häromdagen med FM-sändare som fungerar kanon! Jag har ett litet irritationsmoment; varje gång jag sätter i iPhone 3G så dyker det upp ett meddelande om att detta tillbehör inte är avsett för iPhone 3G och frågar om jag vill sätta telefonen i flightmode. Jag väljer givetvis nej eftersom tillbehöret fungerar klockrent men finns det nåt sätt att stänga av och få bort detta meddelande?

Jag får samma meddelande när jag sätter min iPhone i en docka avsedd för iPod 4G eller i min bildocka för gamla iPoddar. Har inte märkt att min iPhone på något sätt far illa av detta. En sak som händer, som jag stör mig på, är att tillbehöret inte verkar känna igen när iPhone behöver laddning. Det pinglar titt som tätt i iPhone när den är fulladdad.

Har beställt en passPORT från Scosche i USA som ska fungera bra och då även att ladda telefonen i bilen.
Räknar med att få denna vilken dag som helst.
Återkommer med lite info efter jag testat den i bilen.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2009-01-08 21:04

Har inga problem med laddningen eller så, allt fungerar klockrent. Det enda som sagt är att den där störande varningsrutan kommer upp varje gång och man måste klicka bort den. Finns det någon tredjepartslösning i Cydia tro?

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2009-01-09 00:23

Varningsrutan försvinner av sig själv, du behöver inte klicka i den.
Den varnar bara för att enheten du har kopplat in troligen störs av telefonmodulen i iPhonen.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2009-01-09 00:36

Alright, bra att veta. Skulle vara skönt om man kunde avaktivera den på något vis ändå.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-01-09 09:05

Jag får det meddelandet ibland när jag sätter telefonen i sin docka på nattduksbordet... den dockan skall vara för iPhone 3G också.

Så jag misstänker att så fort nån pinne får kontakt i telefonen men en annan inte får det så säger telefonen sådär... bara klicka bort och vara nöjd med andra ord.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2009-01-09 12:02

Ja det är väl så. Märkligt bara att inte Apple kan testa grejerna och ange att de fungerar med iPhone när de uppenbarligen gör det! De lär ju sälja mer, nu blir ju folk osäkra på om tillbehöret verkligen fungerar med iPhone!

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2009-01-09 18:16

Hm, kom precis hem efter en tur med bilen. Min ruta försvinner inte av sig själv, jag har en fråga om jag vill att telefonen ska sättas i flightmode och måste klicka på ja eller nej för att den ska försvinna. Drygt!

  • Medlem
  • Älvdalen
  • 2009-01-12 00:03

Finns en adapter på Apple store att köpa så fungerar det.

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2009-01-12 09:04
Ursprungligen av Dale:

Finns en adapter på Apple store att köpa så fungerar det.

Vart finns den? Kann du länka dit.

  • Medlem
  • Älvdalen
  • 2009-01-13 08:20
Ursprungligen av smurf:

Vart finns den? Kann du länka dit.

Det är samma pryl som Heiko skriver om i tråden å efter som jag har en skitlur som inte kan kopiera å klistra dryglänkar så ber jag om ursäkt att det tagit lite tid innan jag kunde svara. Det är en Scosche passPORT billaddningsadapter som finns på http://store.apple.com/se/product/TS696LL/A?fnode=MTY1NDA0MQ&mco=MjkyMTgxOA jag menar. Med denna så försvann mina fulmeddelanden iaf. Finns även billigare alternativ med. Har man tur å har ett tillbehör med fullkopplad kabel så kan man modifiera tillbehöret så man slipper en adapter. Se http://www.tzywen.com/modules.php?name=News&file=article&sid=683 och då funkar laddning å inga konstiga popupper.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2009-01-12 00:17

En adapter som gör att varningsrutan försvinner?

  • Oregistrerad
  • 2009-01-12 01:24

Såg samma sak i ett 2:1 system från LG som jag testade på MediaMarkt. Antar att det är något trix som Apple infört för att irritera dig så mycket att du väljer deras produkter istället.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-01-14 00:38

Vem orkar vänta 6-8 veckor? http://www.chargeconverter.com

Jag beställde min via min lillsyrra som bor i USA och det gick på drygt en vecka.
Tyvärr så har jag inte hunnit testa adaptern i bilen ännu eftersom den är inlämnad på verkstan.
Hoppas att få bilen innan veckans slut och då återkommer jag om en rapport.

Citat:

Antar att det är något trix som Apple infört för att irritera dig så mycket att du väljer deras produkter istället

Jag kör med Apple Universal Dock till min iPhone 3G och får samma fel med den.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-01-14 07:32

Volantiz: Samma här som jag skrev ovan... men bara ibland... kanske 1-2 gång av 10.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2009-01-14 18:21

Hm, ser lite bökigt ut. Hade bara velat haft nåt tredjepartsprogram som tar bort den där rutan, det hade varit smidigt.

  • Medlem
  • Älvdalen
  • 2009-01-15 09:02

Klent av Apple som inte klarar av å göra prylar som är bakåtkompatibla. Iofs lär ju utvecklingen gå framåt men att man inte ens kan bruka dom gamla grejjerna för att prylarna tror det är fel på laddningen. De e ju samma med iPod Nano generation 4 å Touch generation 2 med som på iPhone. Är inte det spänningar p ådom där 2 extra stiften i kontakten så funkar inte tillbehören till fullo. Schysst när man har ett par högtalare med docka för ett par tre tusen som inte funkar med dom nya prylarna.

Har nu testat Scosche passPORT i bilen och den fungerar mycket bra.
Får visserligen upp meddelandet men det viktigaste är att den laddar telefonen när den är inkopplad.
Har en Volvo och har fulla integrationen så jag kan se låtarna på displayen i bilen.

  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2009-01-16 23:37

Jag kör med en Logitech Pufe-Fi anywhere som finns på apple.se som iPhone 3g tillbehör men endå kan jag få upp den där rutan som frågar om jag vill sätta den i flight mode. Konstigt att dom inte testar produkterna dom säljer specificikt för iPhone . Fast rutan kommer upp ytterst sällan.

  • Medlem
  • Älvdalen
  • 2009-01-17 01:36

Att iPhonen stimmar om Flight mode kan vara en sån där USA grejja då lurens sändare kan skapa oljud/störningar i högtaleriutrustningen. Alla har vi väll någon gång talat i mobiltelefon i närheten av någon högtalare å hört nått som låter som en ekorre (tjirp-tjirp-tjirp) i högtalarnen. Det borde ju finnas nått i stil med "bocka i å visa inte denna varningsruta nått mer" eller nått.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-01-17 10:05

Nej, tror inte att det är en "feature" av amerikanskt mått... imorse skulle jag kolla CSI och Flashpoint från iPhone på sovrumstv´n, de är ihopkopplade med en universaldocka som skall funka med iPhone.

Den klagade då över det här med att tillbehöret inte är avsett för iPhone bla bla bla... efter 7 försök och en omstart så funkade det.

Hade det varit riktigt att det skulle vara så så hade det inte funkat senare... tilläggas att det inte är första gången jag fått meddelandet men det är oftare som det funkar.

Idag fick jag denna varning när jag pluggade in min 3G Iphone i 3G dockan.. Intressant, har aldrig hänt förut men varningen försvann när jag tog ut telefonen och pluggade in den igen

  • Medlem
  • Älvdalen
  • 2009-01-18 21:37

Verkar ju ostabila grejjer de där.

1
Bevaka tråden