Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hela datorna har bytt färg HJÄLP!

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Satt med min MacBook pro o helt plötsligt belv allt i en orange ton och inga färger är som de ska vara....
Någon som vet vad som kan ha hänt o hur jag får tillbaka de riktiga färgerna?!:confused:

Du menar väl bildskärmen för annars börjar jag undra om det är 1 april (vilken iof vore skönt...) ?

Hela datorn börjar nu få horn som växer ut o formas till en alien... men bildskärmen förblir orange o helt knäpp. Tilläggas kan att jag höll på att byta överstrykningsfärg till orange men inte trodde jag det skulle bli såhär... skämt o sido, fattar inget. Alla färger är missfärgade.

Om du ser att datorn börjar få horn så har du nog fått i dig något som är för mycket för starkt och då menar jag inte svart kaffe !:tveksam:
Nu menar du väl bildskärmen igen, vaa ?

Skämt åsido här med; jag vet inte varför det blir så där men har googlat lite. På ett ställe står att skärmen missfärgades av att kabeln som satt intill grafikkortet satt för löst. Hm, låter lite konstigt...Sedan kan du alltid kolla under Systeminställningar-Bildskärm-Färg. Vad står det där för dig ? Vi kanske kan jämföra med min dator som inte har några färgfel.

Urgammalt skämt som inverterar färgerna. Cmd+Alt+Ctrl+Shift+8 byter tillbaka.

Jag tror att det används av synskadade i vanliga fall men är inte säker.

LOVE YOU!!!!!!!!!! Gabriel! Thanx!

Ursprungligen av Sofiaflickan:

LOVE YOU!!!!!!!!!! Gabriel! Thanx!

Är redan upptagen..

Gabriel fixade fina fisken o den är nu tråkblå igen! men hellre det än konstig. Ja, jag menade bildskärmen! Tjing!

Åyminstone på Tiger så är det Cmd+Alt+Ctrl+8 som gäller.

CSI-inställningen...

  • Medlem
  • International user
  • 2009-01-06 11:50
Ursprungligen av johan_tanying:

Åyminstone på Tiger så är det Cmd+Alt+Ctrl+8 som gäller.

CSI-inställningen...

Leopard har samma tangent kombination. Cmd + Alt + Ctrl + 8.

//Rob

Jag tryckte ner ctrl+alt+äpple+mellanslag+8. Det hjälpte alla fall!

Gabriel, du får bli min cyber-love-you!!

  • Medlem
  • Vancouver, Kanada
  • 2009-01-08 22:17

Jag tycker personligen det kan vara avkopplande för ögonen att slå om till inverterade färger (ctrl+alt+cmd+8 som sagt) när man sitter och skriver längre texter. Fin funktion i alla fall!

Spännande tanke. Får fundera om det är något för mig...

1
Bevaka tråden