Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kan inte importera från 2004

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-04-15 14:41

in till 2008, markerar huvudidentiteten i dialogrutan, men den hittar inget - någon som varit med om det vid "skiftet" mellan 2004 och 2008?

/Tangen

Senast redigerat 2008-04-15 20:38

Ska du importera filer? Har för mig att de ändrade format till .docx och att de har något app som konverterar om det. Man blir lite trött.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-04-15 18:17

Jag var med om det, vet inte vad den ville importera, så jag sket i det.
Det man har från Office 2004 går i alla fall att öppna och spara om, det är väl huvudsaken?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-04-15 20:37

Jo det tackar jag för, men problemet som jag inte varit så bra på att beskriva är att jag inte kan importera identiteten från Entourage 2004 till entourage 2008, galet dåligt beskrivet. sry

Det är en bugg i den svenska Entourage-installationen som gör att den inte hittar de gamla filerna. Du kan ändå göra det men du måste hjälpa E genom att stänga ner programmet, flytta (kopiera) filerna från din 2004-installation in i den nya mappen för 2008 och när du sedan startar E kommer den att börja uppdatera databasen etc. Det kan ta en god stund så häll upp en stor kaffekopp.

Det är också klokt att ha gjort en backup innan man börjar konverteringen...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-04-16 06:52

As we speak jag återkommer vid lyckad eller misslyckad utgång. Tack RR
jag var orolig att de kanske hade två olika format.

05:48, när går du upp egentligen =), Tomteluvan har du på dig fortfarande med

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-04-16 08:10

Funkar som en smäck, nu ska jag bara kolla hur Entourage behandlar min vardag i jämförelse med 2004, tack alla

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-04-16 12:26

Entourage verkar funka bra, jag har inte dragit igång exchange ännu.
Word hänger sig lite då och då, jag återkommer längre fram med en något mer detaljerad analys

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-01-05 17:59

flytta allt från entourage ? till entourege 2008

Hej!
Installerade adobe suite och entourage krashade.
Nu har jag ett helt blankt nyinstallerat E 2008 utan gamla mail kontakter etc.
Hur gör jag??? Vet att detta diskuterats innan. Tyvärr vet jag inte vilket Entourage jag hade innan:confused:.
Kan någon hjälpa mig....Jag är ganska data grön.
Anna

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-01-07 21:10

Hej ara, jag vet inte riktigt vad du gjort, har du installerat 2008 igen, eller är det även en uppgradering från 2004?

Om du bara behöver flytta databasen så är det bara att ersätta den nya som skapats i
/hd
/användare
/namn
/dokument
/microsoft användardata
/office 2008 identiteter
/huvudidentitet

med din gamla databas. Om du inte vet var din gamla databas är så är det av vikt att du förklarar vad du gjort så att vi kan fortsätta guida dig genom eventuella lösningar.

Om du hade 2004 innan så lägger du in den gamla databasen från 2004 på samma ställe och sedan startar du Entourage med alt intryckt så kommer databasguiden upp..

hmmm, eller skulle man bara starta entourage, jag kommer inte ihåg och inte heller hittar jag tråden där jag fick instruktioner av Richard Rönnbäck som berättade hur jag skulle göra, nåväl jag får hoppas på att det är det första alternativet.

/Tangen

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-01-07 21:11

jag hittade tråden, det är denna! lite längre upp.

/Tangen

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-01-07 22:01

Hej! JAg har instalerat 2008 igen eftersom den krashade och alla data försvann.
Dock har jag alla mail och kontakter kvar som vRge filer. Jag gjorde som du sa, flyttade databas och startade med alt intryckt. När jag sedan kör igång Entourage får jag som felmeddelande att "denna identitet inte kan öppnas med denna version", men på engelska!

Jag vet inta vad jag ska ta mig till... Om du kan hjälpa vore jag tacksam.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-01-07 22:07

Tja igen, kolla inlägg 5 i denna tråd, du ska starta Entourage utan alt intryckt.

vRge filer - vilket program kommer dom från?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-01-26 10:46

Hej igen. vRge kommer från Entourage.
JAg hade 2008 som krashat och nu kan jag inte lyckas starta upp den igen och har ingen data kvar. Bara vRge filer som inget progra lyckas läsa.
HJÄLP!!!!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-01-26 22:45
Ursprungligen av ara:

Hej igen. vRge kommer från Entourage.
JAg hade 2008 som krashat och nu kan jag inte lyckas starta upp den igen och har ingen data kvar. Bara vRge filer som inget progra lyckas läsa.
HJÄLP!!!!

kan du lägga upp en vRge fil här som man kan testa lite med - om den går att få upp.

eller maila mig tangen [at] gmail . com

/Tangen

1
Bevaka tråden