Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mic problem på Imac

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Habo
  • 2009-01-07 18:52

Har precis fått tillbaka min dator från en service. Där nätagregatet blev utbytt. Nu när jag hoppar in på skype och ska börja snacka, så hör jag polaren, men han hör inte mig. Och jag kan ej hitta var jag har inställningarna för micen. Någon som vet?

  • Medlem
  • International user
  • 2009-01-07 20:02

Antar att du kollat här? Det är väl enda stället som har inställningar för Micen i Mac OS X iaf(skype kanske har nåt?)

Edit: Detta var då i Systeminställningar > Ljud

  • Medlem
  • Habo
  • 2009-01-07 21:38

Har kollat systeminställningar och det ser exakt ut så som din bild. Har även kollat skype, och finner inget fel där heller. Under "Audio Input" så har jag "Built-in microphone internal microphone" Och det måste ju vara rätt?

Förstår inte var felet ligger.

  • Oregistrerad
  • 2009-01-08 00:48

Det låter som stället som reparerade den glömde att koppla in den igen efter reparationen, dem måste anslutas (gissar jag) till moderkortet, förlåt logikkortet som det heter på macspråk. Gå tillbaka i skäll lite på dom så borde dom laga den igen

  • Medlem
  • Habo
  • 2009-01-08 11:17

Måste dom koppla bort micen från "logikkortet" för att byta nätagregat då? Har aldrig varit inne i en mac dator, så vet ej hur det ser ut.

  • Oregistrerad
  • 2009-01-08 13:58
Ursprungligen av klinsi:

Måste dom koppla bort micen från "logikkortet" för att byta nätagregat då? Har aldrig varit inne i en mac dator, så vet ej hur det ser ut.

Ja det kan vara fullt möjligt, kommer inte ihåg vad nätagget sitter på en imac, men det kan också mycket väl vara så att dom kommit åt den av misstag. Mic är ju inte det första man testar efter att man lagat en dator. (Har själv jobbat som mactekniker, även om det var 10 år sen )

  • Medlem
  • International user
  • 2009-01-09 00:57

En dum fråga

...om du öppnar inställningar och pratar lite, rör sig indikatorn? (då funkar ju micen som den skall iaf )

  • Medlem
  • Habo
  • 2009-01-21 13:45

@ulfred

Jo jag har testat det. Och nej, den gör sig inte (;

Är det dumt att öppna datorn själv och se om den inte sitter som den ska?

öppna inte själv en imac. låt tekniker göra det.

Gå tillbaka till reparationsstället med den och de kommer givetvis att fixa det hela.
Ring först och var trevlig (att vara arg/grinig här hjälper varken dig eller dem)

  • Oregistrerad
  • 2009-01-21 20:36
Ursprungligen av Goflorp:

Gå tillbaka till reparationsstället med den och de kommer givetvis att fixa det hela.
Ring först och var trevlig (att vara arg/grinig här hjälper varken dig eller dem)

Precis det rådet jag gav förut, för över en vecka sen

Ursprungligen av studiox:

Precis det rådet jag gav förut, för över en vecka sen

Tja, du har ju helt rätt, det verkade dock som att rådet behövde upprepas....

Hoppas det löst sig iaf...

1
Bevaka tråden