Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

MWSF: Kraftigt förbättrat stöd för Exchange och Sharepoint i MS Office 2008

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-01-06 17:15

Det finns hur många Entourage-trådar som helst men tänkte ändå att detta är för stor för att försvinna i en annan tråd.

The Register skriver att MacBU ska släppa en gratis uppdatering till Microsoft Office 2008 som gör att Entourage använder sig av Exchange Web Services istället för webdav.
Kort sagt, email, kontakter och kalender kommer att fungera mycket bättre.

MS kommer även att släppa Microsoft Document Collaboration Companion for Mac som gör att man slipper använda webläsare för att komma åt Sharepoints-servers.

Stort!

När det gäller Entourage-grejen så är det väl det som kommer med SnowLeopard (Exchange Web - som min iPhone redan idag använder mot min jobserver)? Isåfall är dom verkligen sent ute - och blir en lösning i framtiden endast för dom som inte har uppdaterat till SnowLeopard...vilket i.o.f.s. kan vara många i något år eller så.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-01-06 17:42

Ja, Entourage kommer att få (antagligen) samma funktionalitet som Mail, iCal, Adressboken i Mac OS X 10.6. Antar att det skulle se för illa ut nu om inte MS egna program stödde deras egna protokoll medan deras konkurrent gjorde det.

Tror jag inte, du glömmer att det finns folk som föredrar Entourage över Mail. För mig är det en gåta men så är det. Hur som helst är det bra nyheter för Mac-plattformen.

Jag tillhör de som förmodligen skulle skjuta mig om jag var tvungen att använda Mail istället för Entourage

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-01-06 20:34
Ursprungligen av Richard Rönnbäck:

Jag tillhör de som förmodligen skulle skjuta mig om jag var tvungen att använda Mail istället för Entourage

Jag vet. Den här tråden är tillägnad dig.

Det låter bra, vi får se vad det innebär för de som har problem med sina Entourage kilenter mot Exchange servern.

Varför delar dom inte ut betan? Jag vägrar att regga konton hos MS...Messenger och skit. Om någon kommer över betan så vill jag ha en kopia

1
Bevaka tråden