Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ingen behörighet till min egen hårddisk

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Sandviken
  • 2009-01-05 20:34

Hej,

I helgen hade jag problem med min Airport Extreme men fick till slut ordning på eländet. Har en hårddisk kopplad direkt mot den och en annan hårddisk kopplad direkt till datorn där jag har all min musik. Nu när jag lägger till all musik i iTunes dyker det bara upp 62 låtar och jag har fler än så. När jag försöker gå in i en mapp på hårddisken säger den att jag inte har tillräcklig behörighet att öppna mappen. Jag fick det här felet på den andra hårddisken som sitter direkt på Extremern men lyckades ställa om behörigheterna och kom in i respektive mapp, men jag lyckas inte på den här hårddisken.

Det har fungerat förut och jag har haft alla låtar i iTunes. Vad har hänt? Hur löser jag det? Jag hoppas verkligen inte att jag måste blåsa hela hårddisken nu och all min musik är borta.

Tack på förhand!

Om du har disken inkopplad. Markera den och välj "visa info".
Kryssa i lilla rutan rätt långt ner "bortse från ägarskap på den här enheten" (eller liknande formulering).

Om du ser en kryssruta med att det skall gälla för underliggande mappar så kryssa i den med.

Det tar ett tag och nu ändras alla behörigheter för varje mapp, varje fil....

  • Medlem
  • Sandviken
  • 2009-01-05 21:18

Precis så gjorde jag men jag kommer ändå inte in i någon mapp. Jag kopierade ner hela iTunes-mappen till datorn och då sa den att det kanske gick att få åtkomst till den om en administratör loggade in, sen kom inloggningsrutan för mig upp och jag angav lösenordet och mappen har blivit kopierad till datorn, trots detta kvarstår problemet. Jag får alltså upp samma meddelande när mappen ligger datorn.

Några fler idéer?

  • Medlem
  • Sandviken
  • 2009-01-05 21:23

Meckade runt lite och nu funkar det iaf. Puh! Tusen tack!

Du kanske vill berätta vad du gjorde för att få det att fungera. Så att ngn annan med liknande problem kasnke kan få veta. På 99.se söker man ofta fram svaret.

Ser att du har ett fåtal inlägg så jag får väl passa på att hälsa dig välkommen hit.
Välkommen in i värmen. Vi är en bra gäng med folk som hänger här. Du och dina kunskaper7åsikter är välkomna. Säkert har du mkt att bidra med.

Varför inte börja med att skapa en egen tråd om dig själv inne i "presentationer" ?

  • Medlem
  • Sandviken
  • 2009-01-05 21:45

Jag gjorde som du skrev först men valde även, under knappen med kugghjulet på, "Använd för inkluderade objekt". I Windows heter det ju "På alla underliggande mappar" eller liknande. Kan vara bra att veta vad det heter exakt i Leopard.

Så det var som du sa men jag förstod inte att "Använd för inkluderade objekt" var samma som "På underliggande mappar" i Windows.

Ursprungligen av linmal:

Jag gjorde som du skrev först men valde även, under knappen med kugghjulet på, "Använd för inkluderade objekt". I Windows heter det ju "På alla underliggande mappar" eller liknande. Kan vara bra att veta vad det heter exakt i Leopard.

Så det var som du sa men jag förstod inte att "Använd för inkluderade objekt" var samma som "På underliggande mappar" i Windows.

Skönt att det löste sig. Man kan ju få högt blodtryck på sånt...

1
Bevaka tråden