Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mina Vänner kan vara dina Kontakter.

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Mina Vänner kan var dina Kontakter. Eller tvärtom.
Jag undrar lite över hur den nya funktionen med Vänner och Kontakter fungerar.

Kan jag lägga till hur många Kontakter jag vill ? Det kan väl vara medlemmar som jag tycker skriver intressant/kunnigt och som jag vill ha koll på ?

Vänner är de som jag tycker skriver jätteintressanta saker, är trevliga och som jag kanske tom har kontakt med utanför 99.se ? Det står; "Bekräfta bara vänskap med medlemmar du verkligen känner." Jag känner verkligen ingen här på 99.se.;)
Det kan väl bli lite dilemma här om jag vill bli vän med någon som tycker jag är en riktig torrboll; hur svarar den stackaren då ? Inte för att det är så troligt men iaf.
När är gränsen för att undersöka om jag har dålig andedräkt eller behöver uppsöka en pratsoffa ? Om jag inte har fått någon Vän efter 2 veckor ?

Vänner & kontakter funktionen är bara ett dygn gammal ännu och har ännu inte utvecklats till sin fulla potential så det är ingen panik att börja lägga folk

Du har rätt i att du kan lägga till hur många kontakter som helst. Vänner kräver bekräftelse och "känner" är väl upp till dig och den du lägger till.

När man tar in begreppetVän så för man också in ett socialt sammanhang.
Att det inte innebär några förpliktelser av något slag inom och utanför detta forum tror jag dom flesta tänker. Det är ju inte så att man måste gå in och försvara en Vän som blir ansatt i en diskussion eller dylikt. Men utöver det ? Det är ju förstås som du skriver Björnström, att ordet Vän kommer att ges olika betydelser. Några här känner varandra och mailar varandra i olika datadiskussioner samt vill ses IRL någon gång per år. Det kan säkert förbättra samhörigheten ännu mer på 99.se. Andra tycker att det räcker med att delta i diskussionerna och bara haen eller ingen ForumFriend.

Jag har funderat på om man kan använda möjligheten att ha en Vägg (när det kommer) där bara Vänner kan skriva, som en form avintressegrupp ? Jag tänker tex fråga några kvinnor (som är Vänner) om de är intresserade av en LISA-grupp där man kan tipsa varandra hur man utvecklar sitt och sina döttrars, mödrars och systrars datakunnande. Om man vill att bara Lisors ska skriva på varandras Väggar men tillåta både Vänner och Kontakter att se det som står där, så klickar man väl för Dina kontakter vid Din vägg under Integritetsinställningar ?
Jag förstår att du inte kan svara på de här frågorna just nu eftersom det är så nytt men gärna senare vid tillfälle.

Intressegrupper är en jättebra idé och någon som jag vill införa under 2009 men i lite annan skepnad. Ju mer man funderar på grupper desto mer går att göra. Med 65.000 användare här så är det helt naturligt att det finns mängder av undergrupperingar.

OK. Då tänker jag vidare på min LISA-idé.

En förslag till är väl en "Go´a Göteborgare"-grupp.
Jaja, Goflorp du får väl vara med då.....:tveksam:

1
Bevaka tråden