Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

99.se version 1.5 är här!

Tråden skapades och har fått 63 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Det ser fint ut! Jag gillar listen som följer med när man scrollar. Det blir minde scrolla upp/page upande för att komma till dagens diskussioner. Bevakningsavsnittet är kanon! Roligt också att vi blir lite mer personliga framöver med ordentliga publika profiler. Tror att det kan hjälpa stämningen på forumet en bit till det bättre. Kul!

Glöm inte att skicka ut enkäter om 2 månader och se vad vi tycker om förändringarna, so far

KRAM! vad ni är duktiga

Applåder! Stående ovationer! Vilket lyft! Tack!

Flera störningsmoment har försvunnit och det känns betydligt trevligare. Grymt!

Mitt första intryck av forumet är mycket bra! Suveränt bra jobbat!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-01-05 11:02

Jättefint, bevakningen kommer användas flitigt.

Starkt jobbat!

WOw! Jättefint!

Jag vill också _verkligen_ tacka för att ni har fixat hur man redigerar. När man nu väljer spara efter att ha redigerat ett inlägg (för stavfel tex) så stannar man inte med samma "redigerings-ruta" längre. Det syns att man sparat och man kan gå vidare förvissad om att stavfelen är borta!

Tack!

  • Medlem
  • Täby
  • 2009-01-05 12:08

Verkar fungera bra, gillar dom små förändringarna... Snyggt!

Problem - Frågor kring funktionalitet etc är flyttade till Buggrapporttråden:
http://www.99.se/feedback/257545-buggrapporter-foer-99-version-1-5-a.html

Jättekul med så många positiva kommentarer!!

Det blev en lite galen helg (efter min planering kraschade pga matförgiftning) med långa kvällar. Söndag kväll satt jag uppe till 03.30 Melbourne-tid och jobbade med Belak.

Känns superskönt att stänga locket nu och veta att det mesta lirar och att så många är glada. För varje person som skriver ett inlägg är det alltid minst 10-30st som läser. Det kommer bli en vecka av småfixande men det hade vi räknat med!

En kul vecka! Nylansering av 99.se idag, MacWorld Expo imorgon och sen på torsdag firar 99.se två år och då blir det tårta!

22:35 är klockan i Melbourne just nu - godnatt!

Ursprungligen av Björnström:

Det fanns ingen anledning att inleda en revolution - här är det finjusteringar och evolution som gäller! Ett tecken på att vi lyckats är att jag redan efter några timmar på nya 99.se känner mig "hemma". Längre ner i denna tråd hittar du en sammanfattning av dom största uppdateringarna!

Kunde ni inte lagt in en användarnamns-ändrare på forumet när ni ändå var igång?
Man skäms ju fortfarande här :">

Annars, bra jobbat med version 1.5!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-01-05 12:39

Jag gillar vad jag ser, bra jobbat!!

När jag klickar på profil så måste jag fylla i alla fält, var jag hittade 99.se etc.. ska det vara så?

  • Medlem
  • Lund
  • 2009-01-05 12:54
Ursprungligen av klarabara:

När jag klickar på profil så måste jag fylla i alla fält, var jag hittade 99.se etc.. ska det vara så?

Det är inget nytt för 1.5.

Snyggt!

Saknar däremot funktionen "Nya inlägg" i toppmenyn, använder den jämt och ständigt.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-01-05 14:44
Ursprungligen av hansfilipelo:

Snyggt!

Saknar däremot funktionen "Nya inlägg" i toppmenyn, använder den jämt och ständigt.

Samma här. Vet att "Nya" finns, men den är ju i botten av sidan..

Annars *thumbs up*

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-01-05 15:54

Håller med om att "nya diskussioner" gärna får flyttas till toppmenyn. Det är knappen jag använder allra mest och nu ligger den längst ner dit jag aldrig scrollar.

Annars ser det trevligt ut! Alltid kul när det händer grejer på ett av ens stamhak!

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2009-01-05 16:35

Mycket nöjd med toppmenyn.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2009-01-05 16:45

Bästa är att ni fixat till hemsidans olika delar (Mac, iPod osv). Förut var det verkligen alldeles för rörigt!

Najs! Det här ser inte så dumt ut tror jag! Tapeten är kvar och allt!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-01-05 16:57

Prince, Vanlij: Funkar inte "Dagens Diskussioner" för er alltså?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-01-06 14:35
Ursprungligen av Trineo:

Prince, Vanlij: Funkar inte "Dagens Diskussioner" för er alltså?

Det är inte samma funktion.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-01-05 17:21

Sweet!

Finns det någon anledning bakom att bilderna på startsidan (

) är ihoptryckta på tre ställen av fyra?

Senast redigerat 2009-01-05 17:45

Idé: "dagens diskussioner" byts ut mot "Diskussioner...", klickar man på den ramlar en liten meny ner som innehåller

Dagens Diskussioner
Nya Diskussioner
Obesvarade ...
Mina trådar (Hellre det än att 99 talar om för mig "Dina trådar)

Vinst; plats i toppmenyn tas inte upp i onödan. Man slipper scrolla ner till botten så mkt.

Ursprungligen av Goflorp:

Idé: "dagens diskussioner" byts ut mot "Diskussioner...", klickar man på den ramlar en liten meny ner som innehåller

Dagens Diskussioner
Nya Diskussioner
Obesvarade ...
Mina trådar (Hellre det än att 99 talar om för mig "Dina trådar)

Vinst; plats i toppmenyn tas inte upp i onödan. Man slipper scrolla ner till botten så mkt.

Gärna det. men lägg också till 'markera som lästa' i den menyn, annars bra förslag.

Stort tack för arbetsinsatsen, första intrycken är: Härligt! Som att få nya sköna stolar och fräsch inredning på sitt stamfik

Håller helt klart med er om att makera som lästa och dagens inlägg bör flyttas upp. Vi kommer förmodligen göra en sån åtgärd rätt snart. Måste bara tänka ut den bästa placeringen först.

/M

  • Medlem
  • Malmö
  • 2009-01-05 21:28

Martin Belak: Med risk att vara tjatig... Har Björnström nämnt något om SMS-betalningstjänsten för Supporterkontot till dig?

  • Medlem
  • Höganäs
  • 2009-01-05 22:28

Jag gillar att ni hela tiden vill bli bättre, snabbare och snyggare! (Vilket vi iofs alla vill... )
Snyggt jobbat!

Nu finns det två adresser att lägga på minnet:

http://www.99.se/dagensmac/ <- Dagens aktiva: Mac
http://www.99.se/dagensmusik/ <- Dagens aktiva: Musik

Har även lagt till dom i toppmenyn överst tillfälligt i väntan på att Belak snyggar till det och hittar en mer permanent lösning.

Bevaka tråden